FilipD

Locost Sverige medlemsklubb
  • Content count

    543
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    12

FilipD last won the day on November 16 2016

FilipD had the most liked content!

Community Reputation

33 Excellent

About FilipD

  • Rank
    Old-timer
  • Birthday 08/20/86

Profile Information

  • Kön
    Kille

Profile Fields

  • Namn
    Filip Dahlgren
  • Ort
    Vimmerby och Växjö
  • Locost-status
    Bygger locost
  1. Då är boxen tillbaka. Mycket nytt och bytt. Jag kollade inställningarna. Nu går den på alla 4 och har så gjort. Men den måste nog mappas igen tror jag. Nu när man gasar hastigt under färd hoppar det till lite. Inte vid lung accelaration. Inte heller när man varvar motor stillastående. Jag har sänkt dwell cranking till 5.0 istället för 6.0 efter tips om att det kan skona systemet som jag tolkade det. Vet inte om det är det som gör att det hoppar till.
  2. Nu är boxen lagad. mycket fel på den tydligen. Nu till frågan, den viktigaste kanske. Hur undviker jag att detta blir fel igen? Mofid skrev: "Okej, boxen är färdig nu och allt verkar funka som det ska,jag har flashat om processorn och laddade om inställningarna manuellt, försök inte ladda ned gamla filer som ni har på datorn, dom kan vara "smittade" och skadliga efter så pass mycket skador på hårdvaran.Be din mappare att gå igenom grundinställningarna innan man vrider på starten"
  3. Svarar på min egen fråga. Jag mätte på spridarna och fick värden mellan 17 och 50 ohm. Så jag bytte multimeter. Då fick jag fram 15 ohm på alla. Det värdet stämmer typ med det jag läst på andra forum.
  4. Är det låg eller hög ohmiga spridare på en zetec?
  5. Vid ingen gas står det uppskattningsvis -5
  6. Såg detta nu. Säkert ett eget problem men känns konstigt eller? Tps passerar 100%???
  7. Nu är tändspolen bytt Stift och kablar är bytt sen tidigare. Samma problem kvarstår. Fick ett tips eller erfarenhet från en bekant. Han sa att han fick strul med sin eftersom mappen inte räckte till. Varvtalet var för litet. Jag har bara gjort ett försök. Kopplade in datorn. Min tändmapp är graderat till 7000 och bränsle till 6800. När bilen gick på 4 så varvade jag ur ordentligt. Då uppfattade jag att markeringen gick långt och när jag släppte av så gick den på 2. Alltså, motorn varvar mer än mappen är graderad till Säkert ett önsketänkande men jag ska testa igen. Annars är det bara att posta iväg boxen igen. Tänkte skicka till Mofid denna gång.
  8. Fick tips om att det kan vara drivsteg/slutsteget (flera?). Men det var det som byttes hos protoparts nyligen. Det är om det finns något fel eller om jag gör något galet som förstör det. Men borde den inte gå ojämnt hela tiden då? Inte komma och gå?
  9. Jag har haft bilen på firma som mappade den. Inte gjort några inställningar själv. Men loggat har jag gjort och tittat när motorn varit på tomgång och ingen belastning (Datorn funkar inte utan sladd) Nej den slår inte ifrån vid en specifikt varvtal. Felet kommer och går. Ibland så går den bra längre tid och slår ifrån på högre varv. Ibland går den dåligt redan från start.
  10. Vad är en logg? När bilen är igång så sker ju viss förändring när jag tappar 2. Lägre varv. Men inget annat.
  11. Inget 😁 Jag var bara dåligt påläst på delarnas namn, och läste även fel👍
  12. Men din bildtext? iaf den övre jag skabyta.
  13. Gjorde så innan boxen lagades. Då flyttade felet. protoparts bytte bl.a. Ett slutsteg till tändningen.
  14. Ok👍
  15. Då är det spolen jag ska byta. Den andra Edis har jag inte.