Jump to content

Björn

Forumdeltagare
  • Posts

    13
  • Joined

  • Last visited

Reputation

0 Neutral

Profile Information

  • Kön
    Kille

Profile Fields

  • Namn
    Björn Johansson
  • Ort
    Braga
  • Locost-status
    Locost-intresserad
  1. Häftigt men kanske lite brutalare än vad jag letar efter...
  2. Hur funkar MC motor på gatan? Hör många som avråder.
  3. Fast den har gjutjärnsblock? Borde vara lite tyngre. Formel ford bilen med ecoboost är häftig!
  4. Hej alla locostbyggare och andra, Jag har funderat på möjligheten att bygga en kopia på Caterham 170 som har en 3 cyl suzukimotor pa 82 hk. Ger en tomvikt pa 440 kg vilket borde vara svårslaget. Finns det sådana motorer begagnade? Jag tror att de kommer från japanska s.k. "k-cars" som knappast finns i europa ens. Om de inte finns att få tag i, vad finns det för alternativ? Ser att många använder motorn från suzuki-swift, borde vara lite tyngre? Någon annan med samma idé? Låt fantasin flöda! /björn
  5. Tack för all input. Det verkar inte vara någon bra ide att använda grejor som bara finns i asien... Om man tänker sig det minsta, lättaste och snålaste alternativet som finns i Sverige eller Europa på runt 100 hk, vad skulle det vara? Jag har också hört om Suzuki swift motor med samurailåda som ett alternativ, man vill kanske ha gti motorn i så fall. Finns de på skroten fortfarande? Det roliga med Caterham 160 var att den har fått bra kritik för att vara rolig att köra samtidigt som den drar runt 0.4 l/mil om jag förstod saken rätt.
  6. Hej, Detta min första post här. Jag undrar om det har byggts med kombinationen som Caterham har i sin 160 en 660 cc 80hk motor med stel bakaxel. Detta verkar vara den lättaste kombon om man inte vill ha MC motor. Detta är tydligen en Suzukimotor. Finns denna i sverige?
  7. Björn

    RH Lightweight

    Hej, Hittade denna blog som torde vara intressant for alla som ar intresserade av Robin Hood lightweight. RH lightweight under uppbyggnad Jag har mailat med killen, och han sager att det ar ungefar sa enkelt som det verkar (det verkar som om delarna passar ihop). Skall bli intressant att se vad totalvikten blir samt om chassiet blir rakt. :)
  8. Björn

    RH Lightweight

    Sag just pa robin hoods hemsida att de bytt agare tar bestallningar pa lightweight kitet och skall borja exportera! Kanske kommer det att bli enklare att kopa deras grejor o framtiden. Undrar om det ar nagon som gar och funderar pa en lightweight? Jag gor det iallafall...
  9. Passar ladan pa motorn utan vidare? Kanns som bade motor och lada borde vara latta att fa tag pa i sverige... Finns det nagon har som provat denna kombination?
  10. Hej, Jag gar och funderar pa ett locostbygge. Helst skall det vara en robin hood lightweight om de blir till salu nagon gang i framtiden. Under tiden forsoker jag planera sa mycket som mojligt. Jag skulle vilja ha en motor och vaxellade kombinantion som ar sa latt (lag vikt) som mojligt. Detta innebar formodligen en motorcykelmotor, men kostnaderna avskracker och jag ar inte ute efter hogsta mojliga effekt. Jag undrar om nagon har funderat pa vilken motor+vaxellada som ar lattast och ger minst 100hk (och ar mojlig att komma over for en rimlig peng)? Mazda wankel utan turbo ? /Bjorn
  11. Björn

    RH Lightweight

    Hej, Registrerade mig precis som medlem har. Ursakta att det inte finns prickar pa mina bokstaver, men jag sitter i Portugal, dar de inte har svenska tecken pa datorerna. Jag ar mycket sugen pa en RH lightweight, men det verkar som om de hela tiden skjuter fram lanseringen av kitet. Pa deras hemsida skyller dem senast pa att foretaget skall saljas. Vet nagon har om Nagon RH lightweight har levererats? Eller om nagot annat foretag (med lite battre kvalitetsrykte) har nappat pa samma ide?
×
×
  • Create New...