Jump to content

ulwe

Forumdeltagare
  • Content count

    51
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    4

ulwe last won the day on November 16 2017

ulwe had the most liked content!

Community Reputation

7 Neutral

About ulwe

  • Rank
    Advanced Member

Profile Information

  • Kön
    Kille

Profile Fields

  • Namn
    Ulf Westberg
  • Ort
    Älvängen
  • Locost-status
    Förbereder locost-bygge
  1. Wingnut

    Fattar vad du menar, såhär blir fördelningen bättre i båda ändar, OCH ger en anledning att ha några lätthål, bara en sån sak!!!
  2. Wingnut

    Menar du vid pilen?
  3. Wingnut

  4. Wingnut

    Det har du ju alldeles rätt i, bra svar.
  5. Wingnut

    Stötdämparfästen, nedre är klart. Men övre? På 7orna lutar dämparen mycke, för att få en kort infästning? För att använda fjäder o dämp bättre, mer vertikalt stående, men uthänget blir cirka 75 mm. Kan man räkna med att sidokrafterna är måttliga, mest drag/tryck? Övre delen blir gjord i vinkeljärn 45x30. Bump/droop är 50/50% nu, har sett diskussioner med 40/60 och 60/40, vet inte vad jag ska tro på!!!! Rött är infästningen på bilderna.
  6. Toyo T1R, R1R och R888

    Bra info!
  7. Lotus / Morgan projekt

    Så smäckert bygge, lycka till nu!
  8. Wingnut

    Tack, rören för taket kommer på efter helsvetsningen av ramen. Ska göra en tube roller för de långa krökarna, och en ny 45 mm trissa för de snävare böjarna i den riktiga rörkrökaren. Hade tur på skroten o hittade en 125 mm alu-stång. 1 meter a 35 kilo, kan alu kallas lättmetall i alla lägen???? Än så länge får jag i motor/låda i ett stycke, hoppas det håller sig så.
  9. Wingnut

    .... och samma sak fast i datorn....... där det finns kylare/fläktkåpa/fläkt Spal 14 eller 16 tum, har bra erfarenhet där, 28 ampere motsvarar mycket luft.
  10. Wingnut

    Nu är framänden punktad och klar, riktigt skönt, bara helsvetsningen kvar. På bilderna syns: Flipfrontgångjärn, kommer att sitta längst fram, inuti en "splitter", på plan mark funkar det med 2 cm tillgodo. Oljefiltret går fritt från ramen, bara tur att det blev så. Den här motorn är unik med hur idiotiskt långt bort från motorn filtret sitter, de flesta är tvungna att sätta en adapter. Gott om plats för rattstång och grenrör. Brygga som håller ihop överdelen av maskinrummet, kanske overkill men känns OK. Återanvänder framvagnsbalken i alu i och med att jag använder fram/bakvagn som dom är. Bak är 3 stag justerbara, fram är cambern justerbar original, lade till 5mm justering i övre fästena för caster, med brickor. Servopumpen byts ut mot en Astra elhydraulisk pump. Och i slutändan kommer fördelarna (en per topp) att strykas för Coil On Plug istället. När pumpen och fördelarna är borta, öppnas möjligheten med en singelturbo, är sugen på det, har aldrig gjort en turbomotor förut. Med 0.3 bar ladd hoppas jag det fortfarande är besiktningsbart, ungefär som Volvo 940 LTT. Eller hur?
  11. Lösningar på mitt sätt

    Brukar använda play-doh för att kolla frigång, perfekt att kolla där det är trångt, att snitta med rakbladskniv. För att inte söla ner kan man ha en glad-pack ovanpå.
  12. Kul test, synd att det inte funkade fullt ut! Tror att det hänger på geometrin, sidoförskjutningen gör att pedalen vill vrida sig också, eller hur?
  13. Wingnut

    Punktar fast dom imorrn, så man kan fortsätta med ramen framåt. Dom riktigt jobbiga rören, som möter 3 andra rör i varje ände, dom gör jag plåtutbredning på i CADen, printar 1:1, klipper ut, sveper om stålröret, ritar av, bågfil o smärgel så det passar på förarsidan. Ritar av den mot högersidans rör, bågfil smärgel, klart.
  14. Wingnut

    Motorfästen, bakre är klart, använder gummikudden som följde med Tremec-lådan. Lexuskuddarna till motorn är gigantiska gummihydrauliska sorten, säkert bra att ta ut vibrationer, men.... siktar på att använda valpersättningskuddar, 25 mm höga dia 75 mm och knallhårda. Har en 15 mm distans under så det går att byta till mjukare ifall det inte funkar. Funkar det att ha dom horisontellt enbart? De flesta brukar ju va vinklade in mot motorn, så det blir som en vagga. Ett annat spår är ju då att ha runda bärarmsbussningar, styr ju åt alla håll.
  15. Wingnut

    Bakramen har vart under uppbyggnad ett tag nu, har gjort 12 av 20 konsoler för bärarmarna. Övre hyllplan i bagaget. Demonterbar brygga, svårt att få in slutväxeln annars.... Passar på att slå ett slag för krysslasern, rundstrålande horisontal + en vertikal linje, kombinerar den med en app på telefonen där det är annat än 90 grader. Några av bärarmsinfästningarna.
×