Jump to content

stuff

Forumdeltagare
  • Posts

    147
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    2

stuff last won the day on October 19 2017

stuff had the most liked content!

Reputation

18 Good

Profile Information

  • Kön
    Kille

Profile Fields

  • Namn
    Christoffer Persson
  • Ort
    Gävle
  • Locost-status
    Förbereder locost-bygge

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Coolt bygge. Ska du fortfarande göra den ensitsig med centrerad ratt? Eller ska du flytta ratten åt sidan och göra den tvåsitsig? nu när du har mycket bredd att jobba med. Frän kombo med moderna huäl på. Du kan ju också göra som Thornad och ha dubbla uppsättningar hjul att skifta mellan, beroende på vilken look och funktion du vill ha för dagen. En uppsättning breda och rejsiga hjul och en uppsättning smala när du vill ha vintage-stuket:
  2. Misstänkte det. Perfekt kombo för dig då 🙂 Vi som har "Widetrack-mått" hamnar kring 165-170cm
  3. Trevligt släp. Neptun Uni? Har du en relativt smal sjua?
  4. När jag ser instrumentpanel mm så skulle jag spontant säga beige/gräddvit. Det flörtar mycket med klassiker-känslan och orginalbilen. Beige ser också ut att gifta sig fint med de röda inslagen och kolfiberdetaljerna. Allt för skrikiga färger tar tyvärr över fokus från de andra detaljerna som gör bilen speciell
  5. Inga konstigheter egentligen. JLR är ju inte ute efter att jaga enskilda hobbybyggare som bygger en replika för eget bruk. Här fanns det som sagt ambitioner att ha nån form av kommersiell produktion
  6. Riktigt coolt! Här hemma dividerar vi om det är utbyggnad av garaget eller ett inglasat uterum som är nästa projekt på tur. Frugan skulle ju kunna få tro att hon vunnit, för en stund.. 😛
  7. Är det inte mer praktiskt med en 2- eller 4-pelarlyft då? Inte så flyttbart kanske men om bilen mest ska stå upphissad till taket så får du ju ändå inget användbart utrymme under bilen om du har en saxlyft.
  8. Inte nödvändigtvis. Visst, ska man gasa på bana eller busköra på slingriga vägar och tänker sig scenariot att man ska rulla hela bilden, ja då känns det ju tryggare med bur. Ska man däremot bara ta en lugn tur ner till kiosken, utan hjälm och får en liten kyss av Agda som inte höll avstånd eller missade högerregeln så kan du faktiskt krossa skallen mot ett illa placerat bur-rör. Så helt självklart är det inte. Åtminstone när det handlar om gatregistrerade bilar där man ibland åker utan hjälm och med vanligt 3-punktsbälte.
  9. Tack för svar. Då hinner man ju med lite shopping under hösten
  10. Lånar den här tråden. Någon som har handlat från England nyligen och har koll på hur det ligger till i nuläget? Kan man fortfarande shoppa på som tidigare med "EU-vilkor" eller har det hunnit ske någon förändring där mer tullar o liknande?
  11. Borde fungera fint med nålprägling. Jag körde en manuell variant där jag skrev ut numret i typsnittet dot matrix och handknackade sedan varje punkt med en körnare. Helt ok med min sfro-besiktningsman. Besiktningsmannen ville gärna att jag satte chassinumret på två olika ställen på ramen. Ena stället skulle gärna vara dolt i normalfallet så att man måste demontera någon del för att se det. T.ex en märkning i motorrummet och en märkning som döljs av tanken. Detta med tanke på ev stöld där bovarna försöker slipa bort numret
  12. Har fortfarande orginalinsuget med orginal förgasare och orginal anslutningar så vet inte om jag kan hjälpa dig så mycket där. Om ingen annan här har koll på gängorna i misab-insuget så får du tyvärr riskera att det slabbar lite vatten och plocka ur pluggen/bulten och mäta
  13. Vattnet kommer ut ur blocket mitt emellan insugskanal 2 och 3 så det skulle kunna vara den stora bulten precis nedanför texten 2990 OM ditt insug har kanal där. Jag drog slang bakåt därifrån. Rundande baksidan på blocket och sedan under avgasgrenröret ner till vattenpumpen. Mitt bakom blocket satte jag ett T-stycket där jag anslöt en slang till expansionskärl som placerades på torpedväggen.
  14. Har du satt dit bältesfästena på bågen ännu? Vill bara tipsa om att dubbelkolla höjdläget på det fästet innan du svetsar fast det. Där bör du sätta dig på plats och med rätt stol och jämföra mot höjden på din axel. Lätt att det hamnar för lågt ner annars så att bältet lutar tvärt nedåt/bakåt bakom axlarna. I mitt fall med stoppad stol på skenor och med relativt lång överkropp så fick fästet hamna på ute på huvudbågen och typ 10 cm högre än din punkt B. Jag lät tillverka en gängad hylsa likt den på din bild som svetsades in i ett hål i bågen. Coolt med 3d-printade detaljer. Har du andra delar du också har 3d-printat? Jag spontanshoppade en billig printer för ett tag sedan men den står ännu ouppackad
  15. Finns mycket smått å gott där. Övre och undre spindelled, bussningar till länkarmar, bränslepump, bränslefiter, btr, tanklock, huvlås. Mätare till instrumentpanelen eller nån digital dash. Bakljus med hållare (var noga med e-märkning bara). Finns också färdiga undre länkarmar beroende på hur mycket du vill "gena" Willwood-bromsar om man vill biffa upp bromsarna
×
×
  • Create New...