Jump to content

xtimmyx

Locost Sverige medlemsklubb
  • Content count

    135
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About xtimmyx

  • Rank
    Nykomling

Profile Information

  • Kön
    Kille

Profile Fields

  • Namn
    Timmy Lundin
  • Ort
    Adelaide (AUS)
  • Locost-status
    Locost-intresserad
  1. 1000cc, kompressor, 300hk. När får vi se den i en "Locost" måntro? http://www.autoblog.com/2014/09/30/kawasaki-ninja-h2r-300hp-supercharged-motorcycle-video/
  2. Hur tätt måste det vara mellan motorrum och "kupé"?

    Colin Chapman removed a paper map from the wall of the shop, spray painted it with some kind of aluminized paint and proceeded to install it as the firewall on the race car. Race officials would not let the car run, but only after Chapman tried for hours to convince them that paper was not flammable.
  3. Håll ett öga på era skvalp-plåtar

    Vet inte, det var inte jag som byggde bilen så är osäker på modell och härkomst på plåten.
  4. Det här kanske är ett allmänt känt faktum för de flesta men kom som en nyhet för mig här om dagen. :icon_oops: Har till och från haft kontakt med nya ägaren av min MK Indy R1 som här om dagen sände mig en liten uppdatering med denna bild efter att de sänkt tråget på motorn: Lyckligtvis och snudd på mirakulöst kunde de inte hitta några skador på motorn från det bortsätt från den rasade tvåan (vilket kanske är relaterat till detta?) och kompet var bra på samtliga cylindrar. :thumbsup: Gjorde en snabb Googling efter jag fick mailet och det verkar som om viss sprickbildning är vanligt förekommande men den här tar nog priset. Så hur som helst, nu när de flesta bilarna ändå står och samlar damm förmodar jag så kanske det kan vara en god idé att ta en extra titt i på era skvalp-plåtar.
  5. Mnr Vortx Rt

    :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:
  6. Hårdare fjädrar skulle också mindre krängning, men det påverkar ju även andra saker. Jag var rätt sugen på kräningshämmare till min Indy också och läste runt en massa på locostbuilders om de Där tycktes många avråda med motiveringen att en så här lätt och låg bil inte nödvändigtvis ska behöva det, och man introducerar ytterligare en variabel som kan ställa till det när man sätter upp chassit. Så jag avstod. Min bil var förhållandevis mjuk och krängde en del men gick hyfsat fort ändå, och var väldigt lättkörd. Men nu säger jag ju bara vad jag läst på forum så ta inte mina ord som exakt vetenskap. Kommer säkert hoppa in nån här snart som har bättre koll på grejerna. :)
  7. :prop: http://www.blocket.se/goteborg/Fox_Ford_GT40_original_monocoque_49986068.htm?aw=1
  8. MK Indy R1 [SÅLD]

    110.000kr då? Billigare blir det nog inte. :blink:/>
  9. MK Indy R1 [SÅLD]

    Vi testar 120.000kr istället. :prop:
  10. Rullbälte eller inte?

    Jag kör alltid med 6-punkts bälte till vardags i min Miata. Visst är det smidigare med 3-punkts men så besvärligt tycker jag faktiskt inte det är. När det är rätt inställt och man vant sig vid proceduren tar det ingen längre stund att knäppa på sig. I en Seven känns det givet med minst 4-punkts tycker jag, gärna 5/6-punkts iom att man ofta har lite mer liggande körställning och inte gärna vill glida under bältet.
  11. MK Indy R1 [SÅLD]

    Ta chansen att bli ägare till en av Sveriges snabbaste gatlegala banbilar. Flyttar utomlands annars hade jag gärna behållit den och fortsatt smiska miljonbilar på banan. :)/>/> Jag som glad amatör har kört bilen runt Kinnekulle på 59.14 med en optimal-tid på 58.79. Bilen går som en skott med väghållning och bromsar väl dimensionerat till effekten/vikten. Men är trots prestandan otroligt lättkörd och jag har aldrig ens snurrat med den, inte ens i totalt ösregn. Fullt väg-laglig och besiktigad i nuvarande utförande. Byggd enbart med avsikt att vara snabb utan kompromisser så komforten är väl inte Bently direkt. Men jag brukar köra den utan dragbil till/från banan utan bekymmer. Jag har filmat och/eller loggat varenda körpass med bilen så det finns gott om rörligt material att bedöma bilen ifrån. Kolla in min Youtube-kanal för exempel (http://www.youtube.com/user/fiskhandlaren). Bilen är byggd för Roadsport A och bör vara riktigt konkurrenskraftig, vagnbok finns. Specifikationer: Ram: MK Indy Drivlina: Yamaha R1 5PW med Power Commander 6-vxl sekventiell växellåda med flatshifter (bara håll gasen stumt och växla upp) Sierra bakaxel med diffbroms Bromsar: Ford Sierra med knappt använda Ferodo DS2500-belägg runt om Styrning: Ford Escort Rally-styrväxel, snap off-ratt Chassi: Dubbla A-armar runt om Protech-dämpare med 225/200-fjädrar F/R (ett par 350-fjädrar medföljer) Hjul: 13x7 Team Dynamics Pro Race 1.2 + Yokohama A048 185/205 (ett använt set extra bakdäck medföljer) Interiör: 2x Tillett B6 stolar med FIA-klassat bälte på förarsidan (Ej Cobra-stolarna som synes på nån bild) Det dåliga: Missljud från växellådan på tvåans växel. Men startar och är fullt körbar men p.g.a. missljudet bör den nog inte köras mer än nödvändigt. Kan förklara närmare över mail/telefon. Reparation bör vara förhållandevis både billigt och enkelt. I värsta fall kan en hel motor+låda fås för under 10.000kr (sök efter 5PW på ebay). Första kontakt sker via mail/PM. timmylundin(snabel-grunka)gmail.com Pris: 125.000 SEK 120.000 SEK 110.000 SEK Flyttar som sagt så inga byten är aktuella. MÅSTE inte sälja den heller så skambud undanbedes vänligt men bestämt. Är det väldigt stort intresse så säljes den till högstbjudande. Sökord: race-bil racebil banbil ban-bil trackday track day tävlingsbil tävlings-bil lotus super seven bec motorcykelmotor kit car kitcar
  12. maxfart / utväxling / hästkrafter

    Har varit uppe i 210 km/h på mätaren (kanske 190 verklig hastighet) med min MK Indy på 150hk (Yamaha R1). Då var jag rätt nära varvstopp på sexan men med lite längre raka på bana och mindre vett i skallen hade nog 200 km/h verklig hastighet varit möjlig. Men det var varken roligt eller särskilt smart av mig. Inte en hastighet vad åtminstone min bil känns byggd för.
  13. Inloggning med Iphone

    Tips till de som kör Chrome som webbläsare i Android (och kanske även i iPhone) är att man kan välja "Request desktop site" i inställningarna så kommer man till den vanliga sidan och kan därmed logga in. Men ja, även om jag verkligen uppskattar detta forum så finns det vissa tekniska detaljer där utrymme för förbättring finns. :unsure:
  14. Inloggning med Iphone

    Samma här när jag försöker via min Android-telefon. Tror det är mer relaterat till mobilversionen av sidan än iPhone specifikt.
  15. SÄLJES: 15" Toyo R888 R-däck på fälg

    Jag körde med dessa på min MK Indy med Sierra-spindlar och de passade alldeles utmärkt för mig. Har bilder på det om någon är nyfiken.
×