Jump to content

Pac

Locost Sverige medlemsklubb
  • Posts

    2,401
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    40

Posts posted by Pac

  1. Citat

    1. Jari Kinnunen, körning med 1 förare, 1 på mat
    2. Per "Pac" Adelsson, Körning med 1(kanske 2) förare, 1 på mat(kanske)
    3. Fredrik Vedde Engzell, körning 1förare, 2 på mat
    4. Mikael Nordin, körning med 1 förare.
    5. Christian Liljekvist, körning med 1 förare.
    6. Per Lindberg, körning 1 mat
    7. Stefan Larsson, körning med 1 förare, 1 på mat
    8. Lars Andersson , 1 körning , 1 mat
    9. Andreas Svensson, Anders Bergelin, 2 förare, 2 mat.
    10. Kjell Andersson 1 på mat 1 som funktionär
    11. Joacim Järkeborn, ingen körning, 1 mat, 1 funktionär (förmiddagen)
    12. Fredrik "fege" Pousard,  1 funktionär/(spårvisare om så önskas)
    13. Bengt "postmanpat" Johansson, 1 mat, 1 funktionär
    14. Robert Persson 1st körning 
    15. Anders Kamperin 1 mat, funktionär
    16. Roland Käll 1 mat, funktionär
    17. Johan Westerberg, körning med 1 förare.
    18. Johan Svensson, 1 körning
    19. Adam Bohman, 1 körning (karossbil)
    20. Simon Andreasson, 1 körning (karossbil)
    21.Tommy kopp 1 mat
    22. Roger Fransson, 1 körning (ankommer tyvärr sent från norr så jag hinner inte till mat)
    23. Emil Borg 2 mat (varav 1 barn under 15)
    24. Andreas Rauherz 1 körning, 1 mat
    25. Göran Svensson, 1 körning (karossbil)
    26. Johnny Johansson, 1 körning
    27. Anders Karlqvist, 1 körning
    28. Anders Eriksson 1 körning
    29. Per Westrin, ingen körning, 1 mat

    30. Magnus Viktorsson  1 Körning (Karossbil) 1 Mat 
    31. Bengt Löwenhamn, 1 körning (ev. 2 om vi orkar flytta pedalstället...) endast lördag - Ursäkta sen anmälan!

    Jag får tyvärr komma med återbud.

     

    Mvh,

    Per

     
  2. Vi kollade med UV-lampa för 4 år sedan då jag hade den inne, det gick inte att se något då. Men det som var litet då kan ju ha utvecklat sig till något stort nu.... Så det är ett bra tips att kolla med UV-lampa - Tack! 

     

    Tack för tipset Bexander! Jag tror nog inte att jag kan fixa det här själv men vill göra lite undersökningar innan jag lämnar bort det. Igår försökte två firmor lura skjortan av mig så det är bäst att skaffa sig lite fakta och koll annars kan det här bli precis hur dyrt som helst.

     

  3. Jag håller på lite med min Fiat Scudo. Kamrem/löphjul/Kylvätskepump/Kylvätska/Multiribb-rem/olja/oljefilter/bränslefilter är alla bytta och nu vill jag få ordning på min AC.  AC'n var riktigt dålig förra året och i våras var den obefintlig, den går inte ens igång. Jag servade systemet för 4 år sedan på en AC-firma. Då var det tryck i den och vi kunde dra ordentligt med vakuum så den fick ny olja läcksökningsmedel och ny gas. Nu när jag kopplar min AC-klockor på systemet så är det inget tryck alls och det är ju inte så roligt. Innan jag anlitar en service-tekniker och lägger stora pengar på den gamla bilen skulle jag vilja dra vakuum i systemet för att se hur allvarligt läckaget är. Är det någon som har tips om var man kan hyra/låna en vakuumpump?

    Mvh,

    Per

  4. 9 timmar sedan, TorqueMap sade:

    -katalysator är alltså inte ett krav?

    Nope, inget krav på Cat

    9 timmar sedan, TorqueMap sade:

    Jag inser att de flesta (som jag ha sett) kör utan bromsservo. Vad bör man sikta in sig på?

    Jag tycker att det är enklare att köra utan. Man får en ruskigt bra känsla i bromsningen.

    9 timmar sedan, TorqueMap sade:

    Gällande hjälmar, finns har ni några rekommendationer?

    Lätt motorsport-hjälm. Det är kostsamt men en billig försäkring om det smäller.

    9 timmar sedan, TorqueMap sade:

    Hur är det med stel kontra delad bakaxel/upphängning i seven-bilarna?

    Jag kör De-Dion. Det bästa från bägge världarna, funkar finfint.

×
×
  • Create New...