martin_ts

Inaktiva
  • Content count

    9
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About martin_ts

  • Rank
    Nykomling

Profile Information

  • Kön
    Kille

Profile Fields

  • Namn
    Martin
  • Ort
    Borås
  • Locost-status
    Locost-intresserad
  1. Okej men då har jag bättre koll på läget! Tack för hjälpen :) /Martin
  2. Hej! Undrar hur ni har gjort för att klara sfro 1 och 30 grader Problemet ligger i att dom övre bärarmarna fram är inte symetriska och enda chansen att minska lutningen är att höja övre fästet. Då får jag problem med att fjädern ligger på ena röret på bärarmen. Så jag vill flytta nedre fästet på bärarmen. inte längre in eller ut. Utan lite i sidledes för att gå fritt från röret. Då blir inte fästet för dämparen helt centrerad i mitten på bärarmen Är det ok att göra så?
  3. Tack Bengt för hjälpen med spindlarna och det trevliga studiebesöket!! Kul att se en bil med nästan samma komponenter som min fast i ett mkt senare skede i bygget! /Martin
  4. Mm jag förstår att vissa har gjort så. Tråkigt bara när jag har certifikat att det ändå är tveksamheter. Man kanske måste försöka sluta vara orolig på något sätt och vänta till byggbesiktningen :-) /Martin
  5. Norrköpings handelstål kunde inte svara på detta helt säkert heller. Dom trodde det undre värdet gällde. Certifikaten ser annorlunda ut idag. Går man efter övre värdet är ju mina rör godkända. (Värdet rören beställdes efter) går man efter undre värdena så missar jag ju på skillnaden mellan brott och sträck. Mindre än 100!!! Är min bil nu helt obesiktbar pga detta? Detta är verkligen en djungel :) Martin
  6. Okej tack då förstår jag! Nästa dilemma då. Vet inte hur jag ska läsa certifikatet. Bifogar en bild. Övre markeringen verkar ha rimliga värden enligt rörtypen. Vad är den undre markeringen?? /Martin
  7. Är det så? Läst flera på forumet som använt den sorten men jag grubblar över om ett cr2 rör är normaliserat eller ej? Eller räcker det med att dom siffrorna ligger inom toleransen? /Martin
  8. Hej Jag har byggt ett chassi för längesedan och går igenom lite certifikat och bestämmelser nu igen... Sid 174 sfro boken säger: SträckGräns 200-225 n/mm2 Brottgräns över 300-325 n/mm2 Förlängning mer än 10 Procent ---------------------------- Mitt certifikat säger: Re N/mm2: 220 Rm N/mm2: 310 A = 23 procent 25x25x2 e220cr2s2 En10305-5 ------------------------------------- Är detta material då ok enligt kraven för stålet i ramen? Jag har tyvärr redan gjort klart ramen så om inte hur gör man för att få en sådan ram godkänd? /Martin
  9. Hej! Är det någon som har en brotch för Austin maxi kulled fortfarande? Vill köpa eller låna. Vet att ämnet varit uppe några gånger för länge sedan. Som jag förstår bör den vara 1:8 stigning eller 7.15 grader. Finns att beställa från USA för ca 100dollar vet jag :-) letar efter ett billigare alternativ. /Martin