Jump to content

Joachim

Forumdeltagare
  • Posts

    67
  • Joined

  • Last visited

Reputation

0 Neutral

Profile Fields

  • Locost-status
    Locost-intresserad

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Ett billigare och mer lättsamt sätt är att köra MGCC serien som går i syd Svergie. www.mgcc.nu -> KM /Joachim
  2. Jo vi har hängade pedaler som gav dåligt med plats :( Synd att vi inte heller valde din lösning - har du gjort p-stället själv eller var har du köpt det ? Strulade med motorn som inte gick rent och sen blev motorn för varm efter pressad körning. Tror det hänger ihop med att motorn inte gick rent. Men kul var det :) Körde bland tävnlingsbilar och trots att bilen bara gick på 3 cyl mellan varven hängde man med bra :D /Joachim
  3. Kul med en Estfiled till :) Själv är vi mycket nöjda med vårt Estfield bygge, det jag skulle vilja ändra på är pedal-lösnignen där jag ser att du har lyckat bättre :thumbup: http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=16362&start=63 Här var vi på Gelleråsen och provade den hårt för första gången gick både bra och dåligt :) /Joachim
  4. Är det skillnader mellan de olika MK chassin ? /Joachim
  5. Hej Nu har vi ju klarat vår första sjua och jag börjar redan fundera på nästa bygge :D Gillar att köra på bana/tävla och vill bygga en sjua som är enkel ( billig om det går... ;) ) för mycket ban-åka. - Stel axel ( escort eller opel axel ) Tänkte på axel från Manta som har diffbroms. - 2 l motor med sprut ( Toyota från celica, Nissan el annan japansk motor) - BMW låda ( har jag ) - Chassit som funkar mot Locost - Sierra styraxel/spindlar Chassit jag tittar på är detta http://www.mksportscars.co.uk/locost.htm Är det någon som har erfarenheter av chassit och som känner till om det är godkänt för Locost serien ? 1000 £ är ju ett vettigt pris tycker jag. /Joachim
  6. Vilka 4-p bälten använder ni ? Jag behöver ett bälte som klara den nära fästpunkten i midjan (dvs att det går och spänna åt även om man sitter på golvet). Gärna något med enklet midjelås. Tacksam för tips för vilka bälten som fungerar. /Joachim
  7. Jag hade tänkt att sätta staget både i sjuan och miatan :)
  8. Konan vore bra, röret borde jag kunna fixa dit själv. /Joachim
  9. Vet någon om det finns/var det finns färdiga Pettystag att köpa ? Ett s.k pettystag /Joachim
  10. Joachim

    Falkenberg

    Här förstår jag inte hur du tänker riktigt. Vad har placeringen av batteri och tank med att göra den delad axel håller vs en stel ? Menar du säkerthetstänkadet överlag eller ? Hur tycker du att batteri och tank skall placeras ? Nu är jag ingen expert men jag kan ju inse att min 240-axel ger mig mer skydd än vad triangellänkar ger vid en sidosmäll. Beträffade vad som är snabbast stel/delad så tror jag utveckligen på däck och dämpare har gjort att stel axel idag kan hävda sig bra :) /Joachim
  11. Joachim

    Falkenberg

    Snabbaste roadsport Caterham var 2 sekunder !! efter snabbaste Locost. Då har ändå sportvagnsfolket åkt på Falkenberg antal gånger... Edit: Jag är nu glad att jag valt stel axel, sido-smällar i en racing incident skulle får en delad axel att blir skrot. Nej stel axel skall man ha i alla fall om tanken är att man skall tävla med bilen.
  12. Joachim

    Falkenberg

    Vinnarbilens motorrum
  13. Joachim

    Falkenberg

    En av de snabbare
  14. Joachim

    Falkenberg

    volvoaxel duger fint :)
  15. Joachim

    Falkenberg

    bra viktfördelning
×
×
  • Create New...