Jump to content

SpeedyGT

Forumdeltagare
  • Posts

    7
  • Joined

  • Last visited

Reputation

0 Neutral

Profile Information

  • Kön
    Kille

Profile Fields

  • Namn
    Dusan Reljanovic
  • Ort
    Gislaved
  • Locost-status
    Locost-intresserad

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Nu har jag fått reda på lite mer om raset. En ventil som orsakade allt. Hur och varför har jag inte en aning om. Gissning var att kamremmen satt en kugg fel? Övervarvad? Botten har klarat sig iaf. Toppen samt en kolv var det som behövde bytas. Jag hade planer på att köpa smidda prylar samt starkare koppling till vintern. Är dock lite velig på vad jag ska göra nu. Köpa en annan BT och lyfta över mina kammar så jag kommer igång lite snabbare. Köpa en topp samt smidda prylar och koppling så jag slipper detta över vintern, kostnad, kostnad 😕 Köpa begagnat vore ju kanon! Så om någon har något dom kan sälja som jag kan tänkas ha nytta av 😉 Motor, topp, koppling, stakar, kolvar.
  2. Jag köpte monteringskittet. Inte kompressor och generator.
  3. Tanken är isf att flytta min nuvarande topp med kammarna. Vad jag läst så ska BT toppen passa på ST170 botten. Vet mer nästa vecka när han ska rota i skiten 🙂
  4. Tändstiftet är krossat och tittade man ner i hålet så fanns där lite metallspån. Givetvis kommer han lyfta topp för att se skadan och felsöka därifrån. Hoppas givetvis på det bästa men det har inte börjat bra. Därav funderade jag kring en annan BT alternativt ST170. Väljer jag ST170 så kan jag ju flytta över mina kammar och topp och samtidigt få lite starkare innanmäte. Vad jag förstått det som så skall denna ha lite starkare kolvar/stakar?!
  5. Hej allihop, Jag är en av många som läser forumet men dessvärre inte bidrar med mycket. Jag har fått många tips vilket har gett mig lite mer kött på benen när det kommer till min bil. Då jag inte kan meka själv så lejer jag bort allt jobb 😕 Äger idag en Wesfield som jag haft mycket roligt med i 2 år. Lagom med effekt och underbar att köra. 2L Zetec Black top, Jenveys 45mm samt kammar från Newcamd. Omex 600 såg till att jag fick 185 kusar. Men som de flesta vet så vill man ha mer 🙂 Detta sug efter effekt bidrog till att jag köpte mig en Rotrex C30-94 och sedan TTS monteringskit plus allt annat som jag behövde. Allt monterades i våras och idag var den stora dagen då jag skulle mappa. Jag ville hålla effekten nere till max 220 kusar då jag inte hade smidda prylar samt en standard koppling ihop med en standard T9a. Allt gick bra på mappningen och jag fick 220 i effekt med en väldigt försiktig timing samt varvtalet nere till 6000. Körde runt med världens flin i 20 min. Allt funkade perfekt! Sedan när jag skulle åka hem så började den gå på 3 cylindrar efter 15 min körning. Jag stannade omedelbart till. Firman som mappade var snäll nog att komma ut och kolla men det slutade med att vi fick bogsera bilen tillbaka till dom. När vi försökte starta så hördes ett mettaliskt ljud från motorn. Visade sig att någonting hade kommit in i cylinder 1. Tändstiftet var kvaddat och man såg lite metall i hålet. Mutter, svetsloppa inte en aning?! Han kommer givetvis att felsöka och se vad som kan göras. Jag lägger absolut ingen skuld på varken han som monterade eller mappade! Jag vill bara ut och åka 🙂 Då motorn endast gått ca 700 mil undrar jag om det kan vara värt att renovera, om nu det är möjligt eller om det är ett bättre val att kanske satsa på en annan 2L black top eller rent av kanske gå på en ST170 motor? Ideér, tankar, förslag, allt upskattas denna sorgliga dag 😕
  6. Mocal K series och slipa ned toppen så får man ca 50mm
  7. Har börjat få sug efter en super seven. PMa gärna vad du har eller om ni vet om något.
×
×
  • Create New...