Jump to content

Jens S

Forumdeltagare
  • Posts

    11
  • Joined

  • Last visited

Reputation

0 Neutral

Profile Information

  • Kön
    Kille

Profile Fields

  • Namn
    Jens Särneskog
  • Ort
    Västerås
  • Locost-status
    Förbereder locost-bygge

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Tyvärr lyckades inte Erland SFRO registrera sin crosscart med stel axel, han gjorde dock en med variant på delad axel. Denna i länken som han byggde för racing fungerar hur bra som helst på bana, han har byggt några stycken och dom verkar fungera utan några problem som jag förstått det. Problemet med racing är väl att det "ska" vara dyrt och svårt. Att då förstora upp en gocart och göra en relativt billig bil bryter många gränser. Erlands filosofi med både crosscart och "gocart" är att det ska vara tillgängligt för alla att köra på likartade villkor.
  2. Men när jag tittar på bilderna igen ser den ju lite breddad ut, men jag är dock helt okunning på Saab så det kan vara orginal. Vad jag såg var dock att däcken inte var orginal på bredden.
  3. Nej den är inte breddad! Såg denna på någon mässa och tog den då för en standard Saab 92 i superskick. Men så var det ju inte!
  4. Kul! Är det tänkt att bli något liknande denna http://teknikensvarld.se/provkorning-av-saab-92-v6-griffin-156999/?
  5. Söker med ljus och lykta efter ett garage eller meklokal i Västerås. El är ett måste , basvärme är fördel :blink: :D Delar gärna lokal med andra bilbyggare. Har ni tips så mottages dessa tacksamt. Jens S 070-3582790
  6. Yes! Det är en "äkta" ockelbo-ferrari ! Tydligen ska det finnas 4 st rullande av ca 50 gjutna. Tydligen saboterades lacken på ferrarin dom gjöt av .. :o
  7. Flinta bil ....... Allvarligt är det väl ett chassie till en AC Cobra ? Dom brukar iaf ha v8 och dörrar. :D
  8. Tack för bilderna ! Dom ger mig inspiration :thumbup: Att kopiera den maseratin innebär att aktierna i svetstrådstillverkarna kraftigt kommer att stiga...... :thumbup: Jag fick med ett chassie till bilen men som troligtvis inte varit "orginal". Der påminner lite om mängden rör i maseratin. Det är snyggt byggt (hårdlödt tror jag) för stel axel och dubbla a-armar fram, störtbåge och bältesinfästningar enbart för föraren. Gissar att det avsett för racing och gjort i början på 60-talet.. Kanske det får bli ett separat 7 projekt... :)
  9. Tja det var ungefär samma som jag funderade kring... Eftersom karossen har dörrar så tror jag inte att det rakt av går att använda ett bok chassie, kanske det blir att byggare med en stabilare kardantunnel. Om det är någon som sett bilder på andra ramar så får ni gärna skicka länkar eller bilder till mig.
  10. Jodå jag har lite mer bilder på min site! http://home.tiscali.se/trcjesa1/ Är det någon som har lite ideer kring komponenter motorer osv är det välkommet att bara höra av sig. Kollade in pagano och den konstruktionen. Lite mer nya ideer även om den verkade lite "tung" ? Hur bra är bakvagnen på den egentligen?
  11. Jag har kommit över en underbar kaross tillverkad 1959 efter ferrari 500 Mondial som förebild. Nu ska bygga ett chassie till denna och behöver lite tips (egentligen en jäkla massa) mm Funderingar jag har är att använda BMW eller kanske Alfa romeo prylar rakt igenom. Har sedan tidigare lite misstankar mot ford ( typ ingen ford på våran gård) även om jag nu sett så många läckra seven med just ford prylar så mina fördomar kommit lite på kant. Har jag missat andra alternativa fordon att plundra på beståndsdelar. Vill få lite av ferrari 50tals stuk på extriören men vill ha en insida med både driftsäkerhet och möjligheter att "skrämma" lie extra för bana. Hel eller delad bakaxel? Dedion? A-armar? Ram som passar för dörrar? Hur gjorde ferrari?
×
×
  • Create New...