poff

Inaktiva
  • Content count

    13
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1 Neutral

About poff

  • Rank
    Nykomling

Profile Information

  • Kön

Profile Fields

  • Namn
    Före Efternamn
  • Ort
    Lund
  • Locost-status
    Övrigt
  1. jajaja, tänkte inte på att startmotorn sitter lägre ner på typ9'an.
  2. Ellac, bultarna till oken, M10x1,25, var hittade du dem? Original är lite för korta.
  3. Bultarna som håller bromsokshållarna är M10x1,25. Westfields spindlar är lite tjocka vilket gör att bultarna inte räcker till. Någon som vet var man kan få tag på längre? Låsbult med räfflad fläns och stigning 1,25 verkar vara en svår kombo att hitta. Alternativen att gänga om bromsokshållarna eller planförsänka hålen i spindlarna känns så där.
  4. Sorin hade en så det löste sig ändå men tack ändå. Hur har du gjort med stänkplåten mellan motor och växellådan? Hålbilden passar inte till den startmotorn. Har du bara kapat av den och monterat startmotorn direkt på växllådan eller har du behållit plåten som distans ?
  5. Hej, håller på med mitt Westfield bygge och letar startmotor, 2.0 Black Top, suttit i en svensk Focus. Hittade info på nätet att man skall ha en Lucas LRS543 med det lilla huset, 3,5´´, från en Sierra. När jag kollar på Bildelsbasen så verkar det bara finnas Bosch startmotorer. Är det någon som vet om det är någon skillnad mellan en Lucas och en Bosch?
  6. Ja, får försöka samordna något, återkommer.
  7. Se där, en snabb Doktor i samma stad:) Tackar! Då lägger jag det till min att fixa lista.
  8. Letar efter ett par Taunus spindlar med hub.
  9. Är lådan kvar?
  10. Är den kvar och skulle det kunna vara något för mitt Westfieldbygge? /Dan
  11. Hej, bygger en Westfield FW och kollar upp bakbromsarna. Vad jag kan få fram skall oken vara Golf IV och skivorna Escort mk 3-4 (främre). Är det någon som känner igen detta? Och fins det bara en sorts ok till alla Golf IV? /dan
  12. Jag ställde samma fråga på fordclubsweden och fick reda på genom therealpinto att det har cirkulerat ett vakuumschema här på forumet, någon som har kvar det?
  13. Hej, jag håller på med ett bygge med en gammal Taunusmotor 2.0 från ca 1980, weberförgasare, allting helt standard. Eftersom det som brukligt är lång tid mellan att plocka isär och montera ihop har jag glömt hur vakuumslangarna satt och det som visas i Haynes reparationshandbok inte stämmer är jag lite ställd. I haynes visar de en lösning med bara en 3-härva jag har två. Är det någon som ver hur det skall sitta? Någon som kanske har en motor som dom kan fota eller någon som kan detta på sina fem fingrar? Jag lägger med lite upplysande bilder. Bild 1.pdf Bild 2.pdf Bild 3.pdf Bild 4.pdf Bild 5.pdf