Jump to content

Locust

Forumdeltagare
  • Posts

    31
  • Joined

  • Last visited

Reputation

0 Neutral

About Locust

  • Birthday 04/20/1965

Profile Information

  • Plats
    Västerort, Sthlm
  • Interests
    Bilar, bilar, bilar och...<br>BILAR så klart ;)

Profile Fields

  • Locost-status
    Locost-intresserad

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Om det ändå vore så väl, tyvärr har jag skrinlagt mina planer på att bygga locost tills vidare :( då jag har för mycket andra projekt som tar all min tid. Knappen ska jag ha till racerbilen :heyjoe67_ferrari: som är rensad på all inredning inklusive instrumentbräda samt elsystem. Jag postade här eftersom om det finns någonstans man kan få svar på min fråga så är det väl i detta forum. Tack för tipsen, har inte riktigt hittat vad jag söker ännu men istället hittade jag en perfekt startknapp till bilen HÄR!
  2. Tack för tipset ska spana i lite Saabar på skroten då, antar det är en 900 då, 9000 har ju en stor ful fyrkantig knapp.
  3. Jag letar efter en varningsblinkersknapp att sätta i ett vanligt runt hål på en platt panel, den ska vara röd med triangel och belysning, helst ska man dra i den för att starta varningsblinkersen. Jag vill gärna ha tips på bilar som har den typen av varningsblinkersknappar. Jag har för mig att bubblor före 71 ungefär har nån sån knapp, men jag vill gärna ha fler tips.
  4. Locust

    Racing

    Nu börjar det lkna nå´t :thumbup: :wohow: Eddy Kanon bra :wohow:
  5. Locust

    Racing

    Rune, jag tycker det låter som en lyasnde idé. Innefattar dina tankar att hemmabyggda chassin skulle vara tillåtna? Edit: :icon_oops:
  6. Peter, jag tycker personligen att det vore en utmaning i sig självt att bygga en bil för racing och sedan köra med den. Som jag ser i reglementet finns det inget som hindrar att man även gatreggar bilen, vilket är en fördel om det inte skulle bli något av den svenska Locost racingen. Dessutom kanske det även kan gå att köra roadsport med samma bil (har dock inte lusläst deras reglemente ännu). Om det bara handlar om att plöja ner en massa pengar finns det andra etablerade racing serier som lockar mer för egen del.
  7. Bokramen är 1067mm bred så det är samma som du har. Jag har dock en fråga angående stolar. Får man in en FIA godkänd stol i ett sådant chassi eller är det för trångt i sittbrunnen?
  8. Ja, självklart kan man fuska... men det måste ju vara fel på reglerna när man kan få midjebälten godkända men inte 4/6-punktsbälten.
  9. Johan Berglund Stockholm, Hässelby
  10. Jag vill också vara med :wohow:
  11. Var bara tvungen att ta upp denna tråd. :icon_angry: Ibland blir man ju förvånad över beslutsfattarnas dumhet och fördommar. Hur kan midjebälten vara tillåtna men inte 4/6 punkts bälten? Givetvis ställer 4/6 punktsbälten krav på anpassad stol, åtminstonde störtbåge och handhavande, men hellre ett dåligt inställt 4/6 punktsbälte i en krock än ett midjebälte, snacka om bukskador m.m. Dessutom borde det väl finnas en anleding till att man inte tillåter 3-punktsbälten innom rally/racing. Fia godkända 4/6 punktsbälten måste ha en central låsmekanism som kan öppnas med en hand, hur svårt kan det vara att hanera för brandkåren? Visst sitter man fast med överkroppen i ett korrekt inställt 4/6-punktsbälte men bilen har väl backspeglar och för att se döda vinkeln räcker det med att vrida på huvudet. Dessutom faller det argumentet om man tänker på stora och små lastbilar där man bara kan se ut genom sidorutorna. Själv kör jag en VW Caddy skåpbil i jobbet, där kan man snacka om döda vinklar och trepunktsbältet gör defenitivt ingen skilnad i det fallet. Kan inte nån skriva en motion? :prop:
  12. Hur får man Volvo hubbar att passa på Lada spindlar? Vilken/vilka Volvo hubbar passar? Nödvändiga modifikationer? Tar upp den här tråden igen eftersom ingen svarade. Vet man att ett Volvo nav passar på en Lada spindel, och i så fall från vilken/vilka Volvo modeller? Vilka lager, modifikationer o.s.v. ?
  13. Hej igen Rune och tack för ditt engagemang. Fin bil du har föresten :thumbup: Hursomhelst tolkade jag reglementet som att det var färdig bil som skulle godkännas före årets slut, men om det räcker med ramen så är det ju "en annan femma"... Hur går det till att få ramen godkänd för locost racing? Du skrev att ni kör med en "wide" ram, hur mycket bredare är den? Skulle en bokram som breddats på motsvarande sätt kunna godkännas eller ska den byggas exakt som i boken? Jag tycker det är mycket hedervärt att ni Danskar och Norrmän ställer upp och kör en Svensk serie :prop: , tråkigt att inte en enda svensk bil är med :icon_oops: , trodde faktiskt det var några med i alla fall. Jag tror motståndet mot regeln om "köpram" här på forumet beror på att det går emot locost idén. Personligen vill jag bygga egen ram för att det är en utmaning i sig själv. Att hemmabyggen tillåts fram till nyår tycker jag är bra och beror väl på att några Svenska bilar enkelt ska kunna komma igång och köra. Dessutom är det som Rune skriver upp till oss att få några hemmabyggda ramar godkända innan nyår. :whip: När det gäller reglementet tycker jag det är bra i det stora hela. Det ger ganska stort utrymme för egna idéer utan att det för den sakens skull drar upp kostnaderna för mycket. Ingen motorsport är billig, det gäller även locost racing, det är bara mer eller mindre dyrt. Om ni läser lite andra racing reglementen så kommer ni som klagar inse att det alltid finns begränsningar av olika slag och vanligtvis så kan man säga att ju färre begränsningar ett reglemente har, desto dyrar är det att vara med och "leka" på samma vilkor, även om just detta med "köpram" är fördyrande i sig självt.
  14. Kanske en dum fråga :icon_oops: , men får man inte rega bilen med fyrpunktsbälten? :blink:
×
×
  • Create New...