Jump to content

cyberbjorne

Forumdeltagare
  • Posts

    16
  • Joined

  • Last visited

Reputation

0 Neutral

About cyberbjorne

  • Birthday 01/18/1978

Contact Methods

  • MSN
    cyberbjorne@hotmail.com
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Kön
    Kille
  • Plats
    trollhättan
  • Interests
    i locost sammanhang är det att få i hop bröten å ut å åka i sinnom tid<br />Annars är mina intressen att åka triumph tiger dyka cykla å jaga fruntimmer.

Profile Fields

  • Namn
    Björn Karlsson
  • Ort
    Trollhättan
  • Locost-status
    Förbereder locost-bygge
  1. Vad har du tänkt för pris? Skickat från min H8324 via Tapatalk
  2. Finns detta kvar? Mvh björn Skickat från min D5803 via Tapatalk
  3. Hej igen ! Nu har jag pysslat lite i garaget idag fick röja ur och städa lite först innan ja baxa in opeln, var lite pyssligt eftersom bromsarna låg på å jag har en dum tröskel.... men detta fixa en polare sprättlätt genom att knuffa på med sin 740 :) Fronten ä inte så fin längre men ja sörjer inte värst mkt ;) Jag passa på å ta lite kort på sakerna idag leta som en idiot efter handenheten till prosparksystemet men hitta den inte :( får höra med killen en gång till vars den ä. annars ä det bara å köpa ny. Är det ngn som vet ngt bra ställe lr har en sådan åt mig? Här kommer lite bilder som ja lova!
  4. mkay han ja köpte den av hävdade bestämmt att det funka å han ä ju saabmekaniker så ja tar å liter på han. Ja får se va som händer framigenom när det är dags att lätta men som det ä nu är tungt bra ....jätte bra :)
  5. Jo d visste jag men tydligen ska det funka utan detta med 9-5 koppling enligt honom, återstår att se....
  6. Det skulle blitt en busbil men motivationen räckte inte ända fram
  7. Jaha då har man väl samlat ihop tillräckligt med delar så det inte finns ngn återvändo!! :D I våras kom jag över ett breddat book chassie som var ihop nästat så det var bara att gå på med MIGen. (saknas förvisso en hel hög med rör tills man ä klar) Chassiet stod i Skara hos en lirare som hade byggt ett antal chassien och det syntes att gjort, riktigt fint bygge. Med Chassiet i högsta hugg åkte ja bort till en arbetskompis å börja svetsa första veckan på semestern :) Passade på att kika lite på hans chassie åxå för inspiration :) Sen gick det några veckor tills ja fick nys om en slungdiffad 940 bakaxel som nu ligger å värmer ett bås i ladugårn hemma tillsammans med chassiet. Å denne ja köpte bakaxeln av kände en kille med ngt ja inte kunde motstå att köpa :D En perfekt donator...en ganska udda fågel i parken... En opel omega med saab 2 liters lättryckare :) Lite snabba fakta: Opel omega -95 Saab 2,0 ltt från en 9-3 lite lätt modifierad. En liten diskret turbo värdig en Scania. Prospark tändning å sprut Dubbla sprut 95 koppling R28 låda tydligen passa detta smäck on. plus en massa kul i en påse bla lite orginal grejjer som saabturbon mm. Motorn skall vara i riktigt bra skick *hoppas* Nu återstår det bara att få ihop detta avstannande projekt å utföra lite utprovande verksamhet ;) :eclipsee_steering: Imorrn ska ja gå ut å ta lite bilder på åpelen :) grannen var helt förskräckt att ja baxa upp en skrothög på parkeringen men han ändra sig lite när han såg motorn så nu ä han messt avundsjuk :P
  8. om det är en 185 hk så får jag antingen bygga en pansarvangn eller skita i det.... gjorde en snabb överslagsräkning och det verkar vara en 160 kg tyngre än vad man får ha med 150hkr. vad väger en locost ungefär?
  9. japp! lura även på vad behöver ja för papper på motorn? den omegan är ett avstannat projekt kan väl va bra att tillägga
  10. Hej! Nu har jag lite funderingar.... Jag har hittat ett gött objekt, det är en omega med saab 2,0 t från 98 9-3. Altså redan bakhjulskonverterad med r28 låda och en fräch motor med T5. Frågan är nu vad är det jag behöver för att kunna få igenom motorn i besiktningen? Det kan vara en 185 hk, hört att det kan bli lite lurigt att få igenom det hur gör man här?. Kan man göra om till en 150, det ä väl bara programerings fråga? Sedan har han börjat trimma den som attan bra mkt mer än jag kan tänka mig är nyttigt i en liten bil :racesmile: , vad är det som gäller där? Jag har inte sett bilen än men ja tror det ä jätteturbo och annat sprut, säkert ngt mer. // Björn
  11. appråpå titan. Titan 6-4 vilket är den legeringen som gäller är ganska sprött dvs har liten skillnad mellan sträck och brott. Duktiliteten dvs hur segt materialet är ( hur mkt energi materialet tar upp under deformation ) är inte värst bra. Ska man svetsa i titan måste detta avspänningsglödgas och detta i syddsgas lr vacuum för att alpha case inte ska bildas vilket är alpha fas stabiliserad av syre. detta är sprött utav bara satan och då blir röret väldigt känsligt för anvisningar tex sliprepor mm. Sen är titan ett fantastiskt material att stå emot yttre miljö, vara starkt och lätt och om man ska flyga med bilen mm. Själv har ja lite 6-4 kanske kan göra nån snygg inredningsdetalj :) stål ä inte dumt :)
  12. lura lite på vad som behövs som intyg... jag har fått mig lite hydralrör från tibnor av en kille som tröttna. Det ja har är en tag där det står rörspec. det måste la räcka?
  13. Vilken tur att ja inte sprang iväg å köpte första bästa 240 När jag satt å spåna igår kom jag naturligtvis på en ny ide' Varför inte ta hela drivlinan från en Omega när man ändåså ska ha en låda. Är inte speciellt bevandrad i Opelkunskap. Är det ngn som har erfarenhet eller bra ideer om detta. /björn
×
×
  • Create New...