Jump to content

HX40

Forumdeltagare
  • Content count

    56
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    14

HX40 last won the day on July 3

HX40 had the most liked content!

Community Reputation

29 Excellent

About HX40

  • Rank
    Nykomling
  • Birthday 10/05/82

Profile Information

  • Kön
    Kille
  • Plats
    Skellefteå

Profile Fields

  • Namn
    Tomas Andersson
  • Ort
    Skellefteå
  • Locost-status
    Bygger locost

Recent Profile Visitors

622 profile views
  1. Westfield Zetec Turbo

    Tas bort var kanske lite överdrivet, men måste iaf med ett huggjärn kryssas över. Det är helt enkelt inte giltigt här.
  2. Westfield Zetec Turbo

    Har ikväll gjort ett sånt där tråkigt jobb som ändå måste göras. Fick ju mitt chassinummer vid SFRO 1 och nu har jag med körnare slagit in det på en bit 25x25 rör som jag ska ersätta den bit där westfield stansar in sitt nummer. Det måste ju ändå bort.
  3. Westfield Zetec Turbo

    Nu är jag klar med luftintaget, poleringen blev lite halvdan, får kanske se över det i framtiden.. Måste fundera nu vad som ska komma härnäst. kan det vara något jag borde göra före jag river och målar ramen?
  4. Westfield Zetec Turbo

    nånting sådär kommer det att se ut. lite slipning och polering så är det nog klart.
  5. Westfield Zetec Turbo

    Har hållit på att fila på nån sorts luftintag i brist på bättre saker. Har ett inkapslat luftfilter med slang i bägge ändar så man kan leda in luft från fronten på bilen. Har svetsat det mesta på luftintaget, återstår att slipa lite kanter och snygga till.
  6. Westfield Zetec Turbo

    En rak bit som fattades och nu är insugsröret klart. Lite polermedel och sen blankt och fint :) Har provmonterat och det passar bra. Ska nu bara tillverka nån sorts luftintag som är tänka att sitta mellan anslutningarna uppe på intercoolern som drar in kallluft från fronten.
  7. Westfield Zetec Turbo

    Håller på med ett rör från turbon till luftfilter, fick tips om en v-bandsfläns som passade mot turbon, den var dessvärre i rostfritt. Det optimala hade ju varit aluminium. Fattas en rörstump som jag inte hade hemma, men dessa två bitar med ett rör emellan hoppas jag ska funka.
  8. Westfield Zetec Turbo

    Nu är Byggbesiktningen gjord. Inga problem! Ska pilla med lite småsaker jag vill ha gjort före jag river och målar ramen. Så här ser den ut just nu utan några karossdelar på plats. Jag hade dessutom så tur att farbrorn som gjorde besiktningen hjälpte mig att laga svetsen :) Tack för det!
  9. Westfield Zetec Turbo

    http://shop.speedparts.se/sv/prod/900-94-98/motor/turbosystem/monteringsdetaljer/rordetaljer/544299.html fick tips om denna, borde vara rätt och då går det nog lösa på något bra sätt :)
  10. Westfield Zetec Turbo

    Jo det går, men det blir tyvärr onödigt klumpigt då slangen måste vara mycket större än vad som behövs. Jag har en silikonslang som går använda, men det blir inte riktigt bra :(
  11. Westfield Zetec Turbo

    Inte så mycket har hänt, latmasken har slagit till :) Men kylsystem är klart, fattas några slangklammer bara. Har dom senaste kvällarna pysslat med avgassystem, det blev klart ikväll. Ska börja klura med luftfilter och framförallt rördragning från turbon. Inloppet på turbon (Mitsubishi 15T) verkar vara nån slags V-bandsklämma eller liknande. Vet någon om det finns nån typ av fläns eller liknande att köpa nånstans? Även om någon har tips på något bra luftfilter, hade tänkt mig nåt sorts kapslat filter och inte ett öppet.
  12. Westfield Zetec Turbo

    Tryckrör klara, återstår från turbo till nåt sorts luftfilter. Även en dumpventil har hittat dit. Har en ganska tydlig uppfattning hur vattenrören ska bli, har börjat tejpa ihop och kika lite. Väntar på en svets jag har köpt så jag kan börja punkta dom. Det blir trångt på ena sidan, så jag gjorde det enkelt för mig och kapade ur en bit av tryckrörert och svetsade in en halvmåne för att frigöra plats för kylrör.
  13. Westfield Zetec Turbo

    Har fått fälgar & däck så givetvis var jag tvungen att montera och rulla ut i dagsljus för första gången!
  14. Westfield Zetec Turbo

    Ja dom är ju 19mm ID slangarna, hade tänkt dra ihop från termostathus och expansionskärl och sen fortsätta med 19mm fram till nedre kylarslangen. Ska man kanske gå upp i dimension på den?
  15. Westfield Zetec Turbo

    Jag tror inte det är så mycket att det är ett volvokärl som att det är just det kärlet. Men naturligtvis är det med glimten i ögat! Någon som har några teorier kring att använda ett T-kors som jag beskrev i något inlägg ovan?
×