Magoo

Forumdeltagare
  • Content count

    684
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1 Neutral

About Magoo

  • Rank
    Old-timer
  • Birthday 11/17/74

Contact Methods

  • MSN
    markus_hasselgren@hotmail.com
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Kön
    Kille
  • Plats
    borås

Profile Fields

  • Namn
    Markus Hasselgren
  • Ort
    Borås
  • Locost-status
    Har byggt locost

Recent Profile Visitors

12890 profile views
  1. Det ser ut som o svepet även är gavel på lådan, stämmer det? dvs svepet går inte att ta loss från lådan utan att lager för axlar å sånt rubbas?
  2. Nice! Vart det ett bra pris på lådan även efter att du fått lagt den i ditt garage?!
  3. är det någon som har koll på om det finns drevsatser till denna lådan?
  4. Har du måtten på lådan?! Bredden är viktig att den inte ökar för mycket
  5. vad är mycket bättre pris å vad är det för utväxling på dessa?
  6. Kör man med en ny stos i plast så funkar de nog fint men min erfarenhet av plast i kylsystem är att gammal plast suger... 1.8t och vr6 maskiner har jag fått byta massor av kass plast Skickat från min Nexus 6 via Tapatalk
  7. plasten åldras och det börjar läcka...
  8. Det snickras på för fullt ser jag :thumbsup: Ser att du har kvar vattenstosen i plast på toppen. Ett tips är att byta ut den då dessa är mindre bra. Är du kompis med TIG svetsen löser man det lätt... Är man inte det finns denna att köpa: http://www.uspmotorsports.com/Engine/Cooling/Cast-Aluminum-Coolant-Hose-Flange-1.8T.html
  9. precis, mina sådana hållare var från TDI motorer. :banana:
  10. Nu vet jag inte vilken oljefilterhållare du beställt (3:e part eller VAG) men då oljefilterhållaren på de gamla längsmonterade som i din passat sitter "snett" jämfört med de som sitter i äldre golfar så finns det en orginal hållare som håller filtret rakt (jag har sånt på min motor) det har art no: 053 115 417A.
  11. Då är det ett motronic äldre än me 7.5 Om du signar på gtiklubbens forum så finns det en kille som kallar sig för Snook. Han kan nog hjälpa dig att reda ut vad och hur du ska göra.
  12. är det E-gas på bilen eller hederlig gammal vajer till gasspjället?
  13. Jag har VCDS själv men har aldrig försökt mig på att koda bort grejer. Vanligtvis vill folk bli av med startspärren. det är inte helt säkert att man kan ta bort en med VCDS utan då får man nog gå på med VAG-Tacho. Nu var du ju inte intresserad av att ta bort den så det var ju ett problem mindre..
  14. Den motorn du har där är 058 motorn . Det är en bastard som kom precis innan 06x motorn kom. 058 har den antika designen med oljepump driven av en mellanaxel och utanpåliggande vattenpump (samma som din gamla 16v motor) hade du däremot fått med en 06x motor hade inget passat vad gäller oljetråg och motorfästen. Har du VCDS eller liknande utrustning så att du kan koda bort allt onödigt tjaffs som du inte vill ha med?
  15. om man vill slippa huvudbry å är stadd vid kassa finns liknande pryttlar att köpa från öster http://www.amwdynoservice.com/page25.php?view=productPage&product=78&category=14 Edit: se nu att det är samma bild på konen då då har du sett priset antar jag :-)