Jump to content

quattro

Locost Sverige medlemsklubb
  • Posts

    142
  • Joined

  • Last visited

Reputation

0 Neutral

About quattro

  • Birthday 07/21/1982

Contact Methods

  • MSN
    anders.curl@hotmail.com

Profile Information

  • Kön
    Kille
  • Plats
    Karlstad

Profile Fields

  • Namn
    Anders Eriksson
  • Ort
    Karlstad

Recent Profile Visitors

4,493 profile views
  1. Häftig app! Den gillas verkligen. Redan en massa vägar här i Karlstad trakten. Nu är det bara en riktig bil att åka på dem som saknas.
  2. Jag köper gärna verkstadskranen av dig. Betalning och hämtning kan vi ta via pm om du har kvar kranen. /Anders Eriksson
  3. Jag fick Locostsweden rabatten senast idag när jag handlade kontant på swedol. Visserligen kontant med kort eftersom kontanter inte tas emot i kassan längre.
  4. Hej Bengt.

    Det går lite segt för tillfället. Men det har inte stannat av. Laddar för att starta motorn och få köra lite sjua.

    /Anders

  5. Hej!

    Hur går det med bygget?

    /Bengt

  6. Ha Ha! Några hinder för CealmSevens Industries hoppas jag verkligen inte det blir. Han hade inte så mycket att komentera mer än att det verkar vara bedrövligt skött. Tyvärr verkar de ha problem med den interna reklamationen. Funktionen helt ur funktion är nog en bra beskrivning för hela landet där. Men det är ändå ingen ursäkt för att kunna skicka ett sådant paket. Finns ju som sagt fler sätt än flyg om det nu skulle vara problemet vilket han inte kunde tro. Håller tummarna och önskar lycka till! Uppdateringar önskas när det händer nått.
  7. Intressant läsning. Gillar din inställning till det hela och kunde inte låta bli att känna mig lite engagerad. Så svärfar har fått ett mail då han sitter som chef för ett utdelnings kontor på Posten. Ska bli riktigt roligt att höra hans åsikt och delar gärna med mig av den sen. Tills vidare säger jag bara KÖR HÅRT :515:
  8. Idag kom det paket med posten. Men garaget får vänta tills imorn. Har ändå hunnit med att helsvetsa hela avgas systemet utom slutburken som syns på bilden och även börjat montera diverse delar inför uppstart. Mycket delar blir det. Gjorde ett icke vetenskapligt test på ljuddämparen och kom fram till att den dämpar lite drygt 10 decibell. Får nog ta till lite extra knep för att få ner bygget i 82 decibell. (genom att gjöra motorljud i och bredvid ljuddämparen med decibell appen igång) :icon_oops:
  9. Stort GRATTIS! Håller tummarna för riktigt fint väder i dina trakter under midsommar helgen.
  10. Stort tack :D Har ju kollat på den men vet inte varför jag fått för mig att den var 50cm hög.
  11. Då har man äntligen hunnit med ett pass i garaget igen. Den externa wastgatens fäste helsvetsat och klart. Åtkomsten till det fina förvaringsutrymmet under turbon tror jag får bli med hjälp av passagerar platsens fotstöd. Blir ju nästen ett hemligt utrymme då :prop: Sen påbörjade jag innfästningen av intercoolern. Alla fästen är fortfarande lösa då jag letar lämplig kylare. Som det ser ut nu skulle yttermåtten gärna få vara 40cm hög och 45cm bred i yttermåtten. Frågan är vilken bil man hittar en sån på? Katalysatorn kom med på bild den också. Hoppas den hjälper till att dämpa ljudvolymen en aning utöver att göra bilen lite mer miljövänlig.
  12. Vackert! Nu blev längtan plötsligt väldigt stor att få åka ut till garaget och grotta ner sig i bygget. Bilden fick mig även att tänka på någonting helt annat än dina plåtslagar kunskaper. Avgassystemet, Vilken grovlek har du byggt med och om du har gjort några ljudvolyms tester?
  13. För mycket arbete är väl den stora grejen. Vill få den klar för SFRO 2 och registreringsbesiktning. En senare version av motorn kan säkert få ett annat insug och även grenrör. Men det är ett senare projekt. Sikten störs inte nämvärt från förarplatsen då jag fortfarande ser höger framhjul. Audi 10v motorn är lite mysko med insug och grenrör på samma sida. Men gillar motor karaktären och ljudet.
  14. Belo: Jag får fundera ut nån fin lösning på lucka till "batterilådan" annars kommer det bara bli outnyttjat utrymme och det vill man inte ha. Det ställer till bekymmer med turbo ibland. Förhoppningsvis angenäma bekymmer i slutändan. Thomas: Insuget kommer sticka upp ur huven då det är ganska högt. Finns ett par bilder bakifrån som visar tydligare hur mycket.
  15. Vad mycke ett par enkla plåtbitar gör för utseendet. Kändes riktigt skönt att skruva dit dem. Passade även på att måtta in downpipen nu när man visste lite mått.
×
×
  • Create New...