Jump to content

esa

Forumdeltagare
  • Posts

    61
  • Joined

  • Last visited

Reputation

0 Neutral

About esa

  • Birthday 03/19/1962

Contact Methods

  • ICQ
    0
  • Yahoo
    esbjornsvahn@yahoo.com

Profile Information

  • Kön
    Kille
  • Plats
    Boden
  • Interests
    teknik, bilar, plåt & lack

Profile Fields

  • Namn
    Esbjörn Svahn
  • Ort
    Boden
  • Locost-status
    Bygger locost
  1. Grattis ! Blir lite inspirered, har själv inte så hög fart på bygget. Men har du svängarna förbi Boden kan du väl höra av dig för en fika i garaget. Sen jag köpte mc har farten minskat på bygget. Men under vintern ska jag färdigställa det sista.
  2. Ja , du har ju varit här så du vet. Men jag tycker det är trevligt med likasinnade runt en, men ibland blir det mer snack än meka. Men en del kollar på tv varje kväll edt gör inte vi. Just nu byggs en 32:a roadster i plåt på platsen bredvid min.
  3. esa

    Engelskt hjul

    Jag hade länge tänkt att göra ett eget hjul, men tyvärr har man alltid dåligt med tid och pengar. Jag fick ju nu 3 hyfsade maskiner till priset av lazzes hjul och det avgjorde valet. Man borde kanske köpa in några extra undre hjul med bättre kvalitet. Men jag har hittils bara rullat aludetaljer i mitt hjul. (lite mjukare)
  4. Hej Cealm! Jag jagar inte heller vikt på mitt bygge, så jag valde bort aluminium i sidor, tunnlar osv. Jag har klätt (svetsat) bilen med 1.5mm plåt överallt utom huv och huvsidor som är gjorda i plast respektive aluminium. Upplever att tunn alu skadas lätt av slag och tryck osv. Det jag funderar på just nu är vilken typ av ruta jag ska ha. Brooklandrutor är enkelt och ganska snyggt men skyddar väl inte nämnvärt. Ska man bygga något typ av regnskydd (sufflett) är det bra med konventionell ruta. Har tyvärr valt att bygga två mindre störtbågar, så måste i så fall ha separata bågar till suffletten. Det blev lite mycket det här men man har ju inte skrivit på forumet på länge
  5. esa

    Engelskt hjul

    Jag köpte verktygsbodens stora engelska hjul förra året . Dessutom fick man stora krymp och sträcken på köpet om man köpte sick och falsmaskinen. Jag har gått plåtkursen hos Lazze., och det som framförallt skiljer är kvaliten på gängstången på det engelska hjulet, annars upplever jag det som lika stadigt.
  6. Har kompisar som tagit bilder under byggets gång, ska försöka att samla ihop dessa. Man blir imponerad av fler på detta forum som jobbar intensivt (snabbt) på sina byggen. Mitt har dragit ut på tiden, nästan 5 år. Visserligen har jag haft andra projekt på gång när inspirationen har fattats. Det jag tror att jag gjort fel är att jag inte har hållt mig till ursprunglig byggplan utan ändrat (eventuellt förbättrat) under byggets gång.
  7. Hej Stefan! Persåker Speedshop säljer 20" trush ljuddämpare. Svetsade sidepipes av dessa till kompisens ac cobra
  8. Skulle egentligen ha insprutning först och byggde mig ett megasquirt som ligger i skrivbordslådan. Men köpte förgasare, insug och fördelare när dollarn var under sex kronor.
  9. Har beställt ett pro aero scoop för att täcka filter och hei-fördelare. Hoppas det passar bra, har inte sett nån seven med detta.
  10. [Jag köpte lysena från Hella hos den lokala biltillbehörsfirman, men Roadster bil säljer dessa som kit nu. Sedan rullade jag plåt och svetsade i genomgående bultar.
  11. Hej! Tack för hjälpen. Hade lite för stora bilder därför krånglade det lite.
  12. Min gamla dator trasslade och massor med byggbilder försvann. Man ska köra en backup lite oftare. Ska försöka sätta in nån bild
  13. Har läst igenom bygghandboken men hittar inget om längden på sidepipes. Ska de mynna ut bakom förarplatsen eller räcker det att dom pekar ner ock bakåt 45 grader? Nån som vet? Skulle gärna ha supertrapp dämpare efter headersarna
  14. [Hej cealm! Det går undan i Arboga. Tänkte sätta in nåra bilder på mitt bygge men när jag ska "infoga" bild händer inget. Har du något tips.
  15. Ojdå! kvalite`n blev skitdålig. ska fixa bättre bilder och återkomma
×
×
  • Create New...