LUPUS

Locost Sverige medlemsklubb
  • Content count

    2336
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    21

LUPUS last won the day on March 9

LUPUS had the most liked content!

Community Reputation

56 Excellent

About LUPUS

  • Rank
    Petrol Head

Contact Methods

  • Skype
    supersonett

Profile Information

  • Kön
    Kille

Profile Fields

  • Namn
    T#bias B#rndtson
  • Ort
    Gr#storp
  • Locost-status
    Har byggt locost

Recent Profile Visitors

15210 profile views
  1. Med tanke på de andra bilderna så kommer det nog strypa ganska kraftigt över 800 HP 👍🏾
  2. Du behöver ju två ! Awd och 1000hp el kan ju bli intressant
  3. Beror väl på om det är frontal krock i 100 blås eller lätt påkörd sidan fram . Batteri packen brukar vara väl skyddade.
  4. Är väl mest att chevan byggs i ganska ok serier nu för tiden och skrotas troligen enklare än en Tesla
  5. Det verkar efter lite googlande att komma över ett cheva volt batteri av andra Gen kan va en variant. Krockas ju bilar i USA Tydligen bra celler
  6. Dåliga idéer , denna motor hade ju suttit som en smäck i en Porsche spedstern Säger som tidigare, lös detta nu så kopierar jag 😎
  7. Lite arbets skada 😀 Ska bli intressant att se hur du löser resten . Tesla inverterat antar jag inte går att våldföra sig på helt enkelt + en jädra massa batteri behövs . Kul 👍
  8. Har du köpt dig en tesla motor ! Eller är min telefons upplösning kass
  9. Fick någon dum idé nu med en halv lastbils axel ned gjuten med motor och typ 30 celler som snurrar 🤔 Eller var man nu hittar stora lager billigt vad väger en ?
  10. I år har det varit lite katastrof inte ens besiktigad och på ställd än 😕. Får ta och skärpa mig .
  11. En slang på denna sidan borde väl väl vara optimalt och enkelt . Kom i håg att det "suger" här så diametern borde nog vara lite större än inloppet, speciellt om slangen är lite längre Off topic saab info : prylen ovan är för övrigt den största strypningen som finns på denna motorn. Snäva svängen efter v-band kopplingen --> plats brist mot vatten pumpen . Löstes efter 2005/6 med ny kortare turbo och mjukare sväng
  12. Jag gissar att de handlar om tids typiska gamla bilar byggda med gamla delar. låt oss säga T-Ford helt orginal stil men med ny ram men jag gissar bara
  13. Kanske rädda motorn 😱 Finns nog inte soppa någon längre tid för det laddtrycket i den mjukvaran för när motor hostar till och bryter är det 1.35 bar Hur som helst vi 6000 Rpm blir det varmt byt spridare till 630cc och en 3 bars map så får du min sw
  14. Stängde vi inte av den spärren
  15. Ähh, en bygg spec kan du ju släppa i allafall Vi andra kan ha hjälpsamma tips. Som gjutjärns fälgar för större mark tryck osv Blri det sjua eller något "annat"