Jump to content

LUPUS

Locost Sverige medlemsklubb
  • Content count

    2430
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    35

LUPUS last won the day on January 21

LUPUS had the most liked content!

Community Reputation

100 Excellent

About LUPUS

  • Rank
    Petrol Head

Contact Methods

  • Skype
    supersonett

Profile Information

  • Kön
    Kille

Profile Fields

  • Namn
    T#bias B#rndtson
  • Ort
    Gr#storp
  • Locost-status
    Har byggt locost

Recent Profile Visitors

15541 profile views
  1. SuperSonett

    Jag fastna på helt plan väg , med diffbroms , fick lägga i 4:an och smälta mig ner till cementen.
  2. SuperSonett

    Är det bara jag eller funkar r-däcken dåligt i snö. Kanske dax att titta på nya ! Någon som åkt på lågpris märkena nakang https://www.r-dack.se/epages/r-dack.sf/sv_SE/?ObjectID=1626925&ViewAction=ViewFaceted&FacetValue_CategoryID=1626925&FacetValue_Manufacturer=Nankang&FacetValue_PreDefString_sv_64448821=195&CurrencyID=SEK&CurrencyID=SEK&FacetRange_ListPrice=&FacetRange_ListPrice=
  3. Kontroll mätt blir perfekt 👍 Ebay hade för 50£ på väg , kan va för billigt för att fungera , kanske blir en mockup :-)
  4. då skall jag ut och mäta ! Inkoppling är FET jord , FET +30 BAT och en liten till ignition ?
  5. För övrigt har du ju plats för en range extender längst fram. Honda elverk 😜
  6. Är det en a-klass servo-p med original fäste ? Kan du mäta diametern på den , har inte lyckats googla fram hur stor den är på största stället , blir troligen en sådan på min med. Och som vanligt bra tempo 👍
  7. Då gäller som vanligt sunt förnuft. Svetsad blir den oavsett , dock är det ordentligt med material och stora radier att svetsa mot 35-40mm så 980N är absolut inga problem. Lagret från en saab 9000 och vågen är lite pyssel att tillverka i större volymer så visst när man är helt säker på ergonomin kanske det blir en ny
  8. Hej, hittar inte min gamla SFRO bok och funderar på det där med konstruktion av broms pedal. I mitt fall blir det en helt hängande broms pedal med broms våg i mitten. MEN.... just känslan för exact var och hur pedalen kommer sitta är lite oklar , krökning mm , kanske kommer behövas några test setuper (i princip ett kraftigt plattjärn modell gammal bil kommer användas) Något som då vore enkelt är att bara svetsa på första delen id vågen och sedan kunna tillverka nya pedaler vid behov. ( blir ganska lång pedal totalt 350mm ) Men hela iden tar emot lite då man absolut inte vill ha ett problem just där ........ men i slutändan är det ju hur det är konstruerat som gäller och det går ju att köra "sticka" in i varandra principen för bättre hållbarhet klarar jag av . Någon som vet vad reglerna säger ? Exempel på bockningar mm https://www.google.se/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwikipuJycjYAhWUhqYKHWkoCAAQjRwIBw&url=https%3A%2F%2Fwww.classicmuscle.com%2F64-66-clutch-brake-pedal-assembly&psig=AOvVaw2kt5VAvjB5RCxuEs6zq7wf&ust=1515507807885369
  9. Gott Nytt År!!

    Det samma ! Provstarta lite för kort flytt mellan garagen och hade det inte snöat handflator hade jag nog åkt en sväng bara för att reta någon 😎
  10. Hmm , var en jobb grej så tål kanske att tänka vidare på . Är ju inte helt ofarligt det där
  11. Lite ovanlig fråga kanske men om man vill göra om de där till tex 800/1000 volt skulle det va enkelt , mest med tanke på hur de är byggda och isolerade ? Jag antar att de i princip kan serie kopplas
  12. 92 GTR

    Kanske lite onödig bild men blev jädrigt nöjd med min 3" Kina sourcade "dairy pipe" tajt krök som passa mer eller mindre perfekt till downpipen Har inte svetsat i den än men den är EJ magnetisk och ser faktiskt ut att vara typ process standard. Skall om de inte ljuger ispecen vara samma sorts kvalitet som rakarör använder. Enda lilla nackdelen var isåfall 2mm RF gods , det är väl lite väl bra i ett avgasrör Eventuellt kommer tejpen ersättas med svets Och jo helt rätt det kommer bli lite värme problem vid styrväxeln , har ca en tummes plats att lägga bandage och värme plåtar på
  13. 92 GTR

    När jag renovera huset lärde mig snickarn/grannen att kan du inte dölj det visa det ordentligt ! För då tror folk det vad planerat från början ( gäller mest lister ) På det ämnet visade det sig att rattstångens övre fäste hade ett fult u-fäste som syntes. Då jag googla på hur hotrods gjorde ( synlig rattstång) hitta jag denna lösning . 45mm sugpassning Swift stake. Tack för hjälp Pelle17b !
  14. Lambon ska du ha två sådana motorer på😀 kom ihåg nu att det är att lura igång alla Tesla prylarna som är utmaningen , inte göra inredning och slipa passform på plast delar. Det kan du göra framåt februari när du är klar med viton
×