Jump to content

Frena

Forumdeltagare
  • Content count

    807
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    13

Frena last won the day on November 21 2017

Frena had the most liked content!

Community Reputation

34 Excellent

About Frena

  • Rank
    V.I.P.
  • Birthday 07/18/1981

Profile Information

  • Kön
    Kille

Profile Fields

  • Namn
    Fredrik Renå
  • Ort
    Höllviken
  • Locost-status
    Har byggt locost

Recent Profile Visitors

6081 profile views
  1. Westfield Zetec Turbo

    Mkt snyggt!
  2. Chassi Dax Rush

    Ja såklart, så jag menade.
  3. Vilken motor?

    Ha det i åtanke Fege skriver nedan, då "får" du rätt många kg till. Det finns ju dispens också att söka 20 kW/100 kg.
  4. Chassi Dax Rush

    Upp med bilder :) intressant med import och reggning i Sverige. Finns ett stort utbud till bra priser i England.
  5. Vilken motor?

    Vikt/effekt blir också tufft m K20 motor...
  6. Westfield Zetec Turbo

    Absolut, men det ger mycket! Kom på massa saker efteråt som jag ville ha svetsat dit från början.
  7. Westfield Zetec Turbo

    Det är att rekommendera att göra så, jag gjorde inte det fullt ut och det ångrar jag. Bra med omålad ram om man behöver svetsa dit något extra fäste eller så.
  8. Vilken motor?

    Har precis samma tankar, men jag har några år på mig att bestämma mig :)
  9. Vilken motor?

    Kul du funderar på att bygga en bil! Jag blev klar med min 2,5 år sedan och frugan förbjöd mig att bygga en till, men det har släppt nu. Börjar titta på nått nytt att bygga och göra allt rätt denna gången, många misstag när man är nybörjare. Har då också funderat på motorval även om mitt nya projekt ligger några år fram i tiden. Såhär går mina tankar. MC-motor är fräckt då de varvar mycket, men det kan också vara jobbigt om man skall köra mycket gata. Det är kanske jobbigt i längden att varva 5000 rpm i 110. Har inte kört någon BEC själv, men man vänjer sig säkert vid kopplingen och undviker kärringstopp med tiden. Till BEC behöver du ju lösa backen på något sätt, finns färdiga lösningar att köpa eller så hittar man på något själv. Du behöver även på en del bl.a. Hayabusa köra med torrsump, vilket fördyrar lite. Duraytec verkar vara "dussin-motorn" nu, billiga och tål mycket, men sägs vara dyra om man skall börja trimma rejält, dock skall de väl med spjällhus och lite mappning kunna leverera 170-180 hk relativt lätt. Hondamotorn har väl över 200 hk i standardutförande och då behöver du en relativt tung bil för att klara effektgränserna. Läste lite om den motorn tidigare också, men den är rätt dyr och lite bökigare att styra om jag förstått allt rätt. I båda CEC och BEC-fallen behöver du fundera på effektgränserna som de är nu. En Duratec har runt 150 hk i originalutförande vilket är bra ur besiktningssynvinkel. Det var min input, finns säkert andra som säger tvärtom. Lycka till!
  10. Chassi Dax Rush

    Kolla på kartan på sfro hemsidan.
  11. Chassi Dax Rush

    Steg 1: Ring SFRO-man, därefter kan du ta nästa steg :)
  12. Chassi Dax Rush

    Finns många som är reggade med tunnare rör än 2 mm som Sfro förespråkar, iaf om man läser här på forumet. Däremot är jag mer tveksam till huruvida de ser på att importera en färdig bil, beroende på hur färdig den är. Enklast är att ringa till din närmaste SFRO-man så kan ni resonera. kan du inte lägga upp bilder på den?
  13. Chassi Dax Rush

    Har det varit reggat m Ford-motorn?
  14. Runda rör?

    Du får gärna titta på mitt, Boe7 och som sagt, runda rör.
×