Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 01/18/2018 in all areas

  1. Det tycker jag att det gör för det står: "När du bygger ditt eget fordon behöver du göra byggbesiktningar under arbetets gång. Byggbesiktningar utförs av Sveriges Fordonsbyggares Riksorganisation (SFRO) eller organisationen Teknisk Support Till Amatörbyggare (TESTA). När fordonet är klart gör de en slutbesiktning av fordonet och utfärdar ett intyg. Det intyget tar du sedan med dig till ett besiktningsföretag där du gör en registreringsbesiktning. En godkänd registreringsbesiktning innebär att fordonet betraktas som nytt och då undantas fordonet från kravet på kontrollbesiktning. Alltså - om det i intyget på byggbesiktningen från SFRO står att fordonet efterliknar ett 50 år gammalt fordon och då skall bli undantaget från kravet på kontrollbesiktning - är det besiktningsföretagets plikt att följa detta och vid godkänd registreringsbesiktning blir bilen således befriat. Jag tycker att det framgår klart här i dessa sidor för våra bilar som registreringsbesiktigas att bli undantagna bara genom intyg från SFRO att de efterliknar ett 50 år gammalt fordon och används sällan eller sparsamt(inte köras på vintern och lite på sommaren) Tolkar jag fel? Tycker det framgår klart om man läser det som står när det kommer till våra bilar. Kanske inte hot rods och annat men våra bilar Super Sevens. /Vedde
    1 point
  2. Jag hade lite onödigt tajt på liknande sätt. Kostade mig en styrväxeldamask :D Ta bort den. Kommer inte synas där nere i alla fall.
    1 point
  3. Det har gått lute trögt på sista tiden, familjen spenderade nästan hela julhelgen med influensa, men till slut har jag fått det sista gjort för att få sidoplåten till rätt form. Detta inkluderade att få dit motorfäste. Jag tror att jag kan köra med motorn 10 mm högre än GBS konsturerat för och nu när det började bli dags för att montera motorfäste semipermanent så var det dags att tillverka en spacer. Jag blev possitivt förvånad över reultatet och hur fort det gick, ibland blir jag förvånad över hur pass rakt man kan få saker med en fil och lite tålamod. Under mellandagarna smög jag också ut och monetrade handbromsspak o provade med växelspaksdamask. Innan jag boxar ihop sidan tänkte jag göra något som nog ger en del kallsvettningar... Montera extra vikt i form av lite ljudämpningsmatta. Tanken är att få ner efterklangstiden och få lite mindre burkighet, vet inte om det kommer höras så stor skillnad men... Nu är iaf alla hålen borrade, strax över 150 st blev det, nästa steg är demontering och gradning. Sen har jag en fråga till er: hur skulle ni gjort med fliken som är svartmålad? Det är hålet för undre främre bärarm, samt för styrväxel. Det känns som att jag mest kommer göra mig illa på fliken och att den kommer bli krokig. Den borde inte synas överdrivet mycket då noskonen täcker en del. Därför är jag sugen på att helt enkelt ta bort hela det svarta området. Så helt enket, fyller fliken någon funktion och vad tycker ni ser snyggast ut? /T
    1 point
  4. Ett förslag på hur du skulle kunna göra med vattnet så att du både kan få kyla eller värme till batteriet. Kanske skall motorn sitta efter batteriet istället?
    1 point
×
×
  • Create New...