Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 08/27/2017 in all areas

  1. Mk gick i konkurs och det var synd med med tanke på hur bra deras senaste chassin var men också förståerligt med tanke på hur de behandlade de flesta av sina kunder. Jag hade en bra relation med dem och allt funkade för mig men jag har hört flera skräckhistorier. Nu har kitcardirect tagit över MK och fortsätter med försäljning av tillbehör och kompletta kit.
    1 point
  2. offtopic Jocke , kul att se att de "provat" den med 500 HP oxå ? This pair of radiators are heavy duty designed, come with 2 row 1" tubes 56mm thick core, the extreme cooling solution for the car,support engine power up to 500BHP,NEVER worry about overheating problem now.
    1 point
  3. Har försökt täta av runt noskonen så mycket det går, men det går säkert att göra det bättre med lite jobb. Enda möjligheten att få ut mer luft är att göra gälar på sidorna. Huven vill jag inte modifiera eftersom det är en färdig huv från Caterham. Tycker visserligen att luften borde kunna leta sig ut under bilen, men det kanske blir så pass med vindluft där att luften från motorrummet inte tar sig ut där. Sedan är inte en Volvo 340 kyl gjord för att kunna kyla bort värmen från en 2,3 liters turbomotor på +200hk. Har kollat på Caterham alukylare från Radtec. Dom har en standard på 50mm och en extremvariant på 68mm för ganska hyffsade pengar. Båda passar nog ganska bra i min bil. http://radtec.co.uk/products/227/Caterham-7.htm http://radtec.co.uk/products/228/Caterham-7-Extreme.htm Ratten funkade kanon, kändes mycket bättre än den gamla!! Lite tjockare grepp och lite mindre diameter gjorde att det helt enkelt kändes bättre.
    1 point
  4. Nu när bankörningssäsongen troligtvis är över, kan jag summera det så här: Rudskogen 1:40,50 på en kall bana i början av maj. Kinnekulle 59,52 Anderstorp 1:57,53. På dagens första pass och första gången på den banan. Har konstaterat att jag nog behöver uppgradera mitt kylsystem, den går varm vid hård bankörning. Tror inte Volvo 340 kylet är optimalt till en trimmad turbomotor. Jag behöver även fundera på en bättre lösning på vevhusventilationen, med dagens lösning får jag en oljedimma runt motorn om jag pressar motorn riktigt hårt. Får lägga till en liten bild på en racepreppad bil.
    1 point
  5. Skall försöka dra en enormt lång historia kort. Jag arrangerar ett rally inspirerat av Top Gear. Målsättningen är att åka till Formel 1 i Belgien och tillbaka med avresa den 23:e augusti. Jag har gjort ett reglemente, där maxpris är 10000 kr och årsmodell skall vara 1980 eller äldre. Om ni tycker det låter kul så kika gärna in på Facebooksidan: https://www.facebook.com/scarrally17/ Eller instagramkontot: &motor Här är mitt lag "Pain du Ciel" :s bil: Mvh Filip
    1 point
×
×
  • Create New...