Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 06/06/2017 in all areas

  1. Nu är jag igång med rambygge, efter mycket ritande i datorn och samlat in de största delarna. Eftersom detta är forumet jag går till för info och ideér, detta "inte-en-7a-klon-bygge" hoppas jag passar in under övrigt? Iallafall, planen är att dra ihop ramen först. Därefter fräsa en plugg i frigolit eller Jackopur, ett lager väv med epoxi. Formar från den pluggen för att sen göra karossen. Från donatorbilen, Lexus LS400, tar jag motor (1UZFE) och hjulupphängningar inklusive servokuggstång. Adapterplatta mellan motor o vxllådan är klar, Tremec TKO600, liksom svänghjul, tryckplatta o lamell. En grej jag funderat mycket på är rideheight. Har nu satt 11 cm, med axelavstånd 2650 mm. Borde klara fartbulorna med det.....
    1 point
  2. Inspirationen är allt möjligt, i ett läge såg den ut som en förvuxen 911, sen Mercedes SLS. Ja TVR är med på kartan, och Viper, Ferarri 250 GTO you name it. Namnet blev Wingnut, men visst låter "1966 Bizzarrini GT 5300" betydligt fräckare! Bizzarrini! Synd att det är taget redan. Målet är i alla fall att ha en egen design, med neutrala attribut. Framlamporna är BMW E32/34, riktigt svårt att få till framskärmen med det, nu har det ett vettigt stuk utan att va snyggt.
    1 point
  3. Står ju inget i texten om att det måste vara nån replika av nåt, visst vore det gött att slippa årlig besiktning. Undrar vad som gäller för ökning av effekt normalt så godkänner ju tillverkaren ökad effekt. Kan man göra det själv sen. Skickat från min Moto G (4) via Tapatalk
    1 point
×
×
  • Create New...