Jump to content

Leaderboard

  1. LUPUS

    LUPUS

    Locost Sverige medlemsklubb


    • Points

      11

    • Content count

      2487


  2. HX40

    HX40

    Forumdeltagare


    • Points

      7

    • Content count

      90


  3. tpau

    tpau

    Locost Sverige medlemsklubb


    • Points

      6

    • Content count

      394


  4. kengren

    kengren

    Locost Sverige medlemsklubb


    • Points

      5

    • Content count

      1163



Popular Content

Showing content with the highest reputation since 05/21/18 in all areas

  1. 4 points
    Konbana körningen fick stå över denna gång då jag lovat hinna hem och starta grillen. Lärde mig dock att man kommer ganska långt med en sjua på 201 meter , speciellt om man klipper ihop de 10 körningarna och bästa teoretiska starterna man fick papper på ( lite som på kullen alltså ) Det gäller ju att inte titta på gröna lampan för länge , inte spinna bort sig och framför allt inte missa växlingarna när den där Audin ligger en bilängd före efter 10 meter. Sjuor är Mao både konbana och rattlås vapen 🍺 utan att göra mer än sänka lufttryck i däcken Speciellt när en heldel av de andra ” besiktigade” bilarna verka åka trailer dit och hem
  2. 4 points
    Säga vad man vill om Facebook men på någotvis plingar den där IT grunkan till och meddelar att jag borde åka någonstans För det mesta gissas det på bio-odling , knyppling men ibland blir det rätt ! konbanekörning på bara 3 mils avstånd i Trestad Det gick brett.... det var ett sten regn från framdäcken, chassit var inte inställt för detta 🤔 Men det var kul (och lagligt) Tror även AWD gänget fick något att fundera på 😱
  3. 2 points
    Min är 25 mm högre bak än fram utan förare och bensin.
  4. 2 points
    Vädret är ju perfekt och ansiktsboken föreslog i helgen ytterligare en resa. Nu på småvägar från thn med Jörgen till Kattlebergs flygplats i ale
  5. 2 points
    Svårt att tipsa om böcker men jag försöker utifrån mina erfarenheter. Den första bok du bör skaffa dig Build Your Own Sports Car for as Little as £250 and Race It!, 2nd Ed av Ron Champion, där beskrivs Locost bilbygget för första gången. Jätteintressant, det var så här det började. Den andra boken borde bli Build Your Own Sports Car: On a Budget av Chris Gibbs, en nyare byggbok som fler och fler bygger utifrån. Mitt tredje råd är att gå igenom byggtrådar på Locost Sweden (vårt forum) och LocostBuilders.co.uk. På dessa Forum finns allt. Böckerna kan läsas för att få inspiration och lite byggkänsla
  6. 2 points
    Inget jag visste av med betalande medlemmar! Ska genast åtgärdas! Skickat från min LG-H870 via Tapatalk
  7. 2 points
    Gjorde det väldigt enkelt och ställde upp don som bilderna visar! Då jag inte visste riktigt hur min plats skulle se ut och om jag skulle få ha båda på samma ställe så blev de bara att ta med mattor bord och lampor! Hände även lite grejer innan som gjorde att tiden inte fanns för att förbereda sig mer än så! Skickat från min LG-H870 via Tapatalk
  8. 2 points
    Förra sommaren blev det 80 bekymmersfria mil, vädret gjorde att det inte blev mer. Idag har jag monterat kraftigare fjädrar bak och kört en testresa på 4 mil. Allt fungerar bra och det kändes skönt att "gasa" på lite. Förhoppningsvis skall det bli 100 mil i år.
  9. 1 point
    Får ta 7an till jobbet nån Måndag när jag ska vara i Köping.
  10. 1 point
    Hej! Jag var där med min 7a. Jätte fin dag men måste missat din bil! /Martin
  11. 1 point
    Tja Rikard! Här är länken https://www.wish.com/c/56f4b447acad2f5ebb125cf1 NU kostar den bara 230kr! Jag köpte även en koso rx1 clone. Den är din för 150kr plus frakt om du vill! även där ingår hastighetsgivare. Bestämde mig för rx2an https://www.wish.com/c/56f4c5dc7fd20630e81f85bd
  12. 1 point
    Under vårens första körningar har jag märkt att bilen har betett sig konstigt. Vid varje vänstersväng (typ rondell) har motorn hackat och nästan stannat. Så i onsdags förra veckan började jag på allvar leta efter felet, hittade inget under huven som verkade fel (har ju haft problem med 4:ans tändkabel som vill bli lite väl varm och glappar). Lyfte upp bakänden istället och kollade på mina bränslepumpar, har en liten pump i tanken som matar en catchtank utanför och sedan huvudpump efter catchtanken. När jag kopplade bort huvudpumpen och vred om tändningen, så var det helt tyst. Bara att riva i bagaget för att komma åt pumpen i tanken, fick konstaterat att den var död. Igår fick jag äntligen monterat den nya pumpen och bytt en del torra slangar till och från catchtanken (som besiktningen har tyckt att jag bör byta under senaste 3 besiktningarna ). Så nu går bilen som den ska igen!
  13. 1 point
    Igår var fru och barn borta så det blev ett 6 timmars pass i garaget. Målet för kvällen var att montera baksvepet, men lagom mitt i fick jag lite ångest. Tanken som jag har följde med kittet, den är TIGad och hantverket är snyggt, så jag har trott på att den är tät men det vore jobbigt att inse att den behövde ut efter att baksvepet monterats. Jag funderade en stund sen blev det en avkapad cyckelslang på påfyllningshålet och lite tape på hålet för nivågivare. Därefter kom barnens såpbubblevatten fram för läcksökning. Härligt nog var allt tätt! Sen åter till montering av baksvepet. Här skulle det in gummilist också, en runt hela och två korta på insidan av halvmånarna fram. Det blev massa kladdande med svart Sika 291i, jag har vid det här laget lärt mig att rödsprit och Ikeas kräkstrasor i frote är ovärderliga för att ta bort limkladd. Det är bara att spreja på och torka av. Även här måste sägas att det är inte alls så svårt som jag trott. Som jag skrivit tidigare är detta det moment jag oroat mig mest för. Resultatet är inte fantastiskt men helt klart godkänt. 23:07 var allt på plats och jag firade med en folköl medan jag sanerade verktygen. /T
  14. 1 point
    Hmm ! Verkar som om jag kan ligga i rätt spår då med B18, inga servon bakre upphängning med panhardstag, min liknar definitivt en bil från mitten på förra seklet 😁
  15. 1 point
    Läst på ansiktsboken 👍 Sveriges första amatörbygge som fått den nya befrielsen från kontrollbesiktning? Det tror vi är Larrys S&S Knöl. Larry är en gentleman på 60 år och han driver ett företag som säljer och servar mopedbilar. Larry började samla delar till sitt amatörbygge för 6 år sedan och hojen är byggd på en ram inköpt av en känd svensk rambyggare. Motorn är en S&S Knöl (Knucklehead) och därav kommer namnet S&S Knöl som han döpt bygget till. Växellådan är en H-D med fyra växlar. Tank mm är egen design. Frambromsen är en ovanlig trumbroms från Suzuki som bara fanns 1972. Vid frågan om hur glad han är på en skala från 1 till 10 nu när han fått hojen reggad och det som ett amatörbyggt och besiktningsbefriat fordon så svarar han "10" med ett stort leende och säger att han redan är igång med att planera nästa bygge.
  16. 1 point
    Det är en rätt liten ljuddämpare och en väldigt liten turbo dom spolar väldigt snabbt. Det resulterar att i framförallt svepet på tvåans växel då hinner den börja ge mycket ladd och öka i varv ( och därmed ljud) väldigt mycket på dom 15m ljudet mäts. insåg dock sen att bilen var fullt påställd , ca 245 whp vid bullermätningen. Ska ställa ner till grundtryck och mäta lite själv. Kanske att det gör skillnad med lite tur!
  17. 1 point
    SFRO 2 avklarad, inga bekymmer! Däremot gick det inte lika bra med bullerprovet. Ca 1.5db för högt. Den stora boven var svepet på tvåans växel! Ska fundera lite hur jag ska attackera det problemet! Däremot så var nog ändå vägningen positivt, 617 kg utan förare får nog anses rätt ok för en turbomotor med all kringutrustning det medför! Skulle säkert gå banta till under 600kg med lite vilja!
  18. 1 point
    Så med lite vinkelslip Skapas dessa freaks 7” breda 16” ET 86 ! ! ! ! Med lite borrade hål på rätt ställe och ”bulan” målad i silver kommer den förhoppnings vis på långt håll ( kilometer) se lite original ut
  19. 1 point
    Hej, va kul att se bilen igen ! Välkomna bägge två Mvh Pär
  20. 1 point
    Nu är bågen klar och monterad, nu är det bannemig inte mycket kvar om allting fungerar som tänkt!
  21. 1 point
  22. 1 point
    Kul med lite "nya" bilar och medlemmar på forumet! Välkommen!
  23. 1 point
    Äntligen 😀 Nu går den på tomgång iaf 😥 Det var troligen nån grundinställning på spridarna, satt inne med manualen och ändrade några parametrar i laptopen. MEN det var även soppatorsk 😳 Stackars krake som ska in och greja i detta, förutom byggaren då....... Mvh Pär
  24. 1 point
    Det har varit lågfart ett tag nu igen, jag har pillat lite imellanåt med spjällhusen och nu senast började jag på ett plenum. Det är detta som är som är grejen lite med ett sånt här bygge att man kan göra saker i vilken ordning man känner för, samla delar efter hand som tillfällerna dyker upp. Jag kan ha ett motorstyr på gång med, får se hur det löper ut... Plenumet blir ca 6,3 liter och konar ner ca 40% på arean (gavel till gavel), det syns inte så bra på bilden. Behöver skaffa mer 3mm aluplåt så jag gjorde bara en provbit att sticka en tratt igenom och prova designen med. Det borde bli ganska rätt.
  25. 1 point
    Har efter en hektisk månad lyckats med konsstycket att göra SFRO 1 och 2, bullerprov, och idag också enskilt godkännande hos Fordonsprovarna?. Så nu sitter man här och väntar på skyltarna?
×