Jump to content

All Activity

This stream auto-updates     

  1. Last week
  2. Jag är helnöjd med upplägget av bandagen. Helt klart tillräckligt med körtid. Gänget som skötte flaggning och bogsering av bilar var suveräna, och snabba på att rycka ut till snurrade bilar. Mitt förslag är att man kör öppen depå lite tidigare på dan, ca 14:00. Jag röstar för att utveckla samarbetet med Lotusklubben.
  3. poff

    Bromsar bak Westfield / VW golf

    Kör med 15''. Vill minnas att jag provade med 13 och att det funkade.
  4. vedde

    Bromsar bak Westfield / VW golf

    Ok tack, testmonterade mina igår och de passar på Sierra hållarna men får inte på 13" fälgarna?? Vad kör ni med? Skickat från min SM-G960F via Tapatalk
  5. Jari

    Caterham clone med B230FK

    Det sitter en helt original B230FK på 135hk i den Men jag kan kanske få problem med att jag bantat bilen runt 60kg sedan jag köpte den. Jag mailade bara teknisk support och bokade en tid via vanliga telefontjänsten, så jag vet inte namnet på teknikern.
  6. Jörgen

    Caterham clone med B230FK

    du har väl en orginal 230 motor på 136hk i din bil Jari?;-) Har du nr till teknikern du ska anlita?
  7. poff

    Bromsar bak Westfield / VW golf

    Samma här. Skivor Escort mk2. Handbromskabeln ansluter inte helt ok, radien blir skarp, provade med lite olika modeller, slutade med att jag fick kapa och få nya stopp fastklämda. Jag satte även en extra returfjäder.
  8. Utan ha varit med och kört, så kommer här mina 2 cent: Det finns ju klara fördelar med att köra med annan (närbesläktad) klubb. - kostnaden fördelas på båda klubbarna(eller alla klubbarnas medlemmar) - motivationen för att ha ambulans, funktionärer, ledning osv är högre - mer att titta på för besökare - mer möjlighet att mäta sig med andra bilar osv... såklart finns det nackdelar också, såsom mindre körtid. Men jag tyckte att det administrerades snyggt. Själv är jag van vid ännu större evenemang och tycker att ju större det blir, desto bättre. Skall man bygga något på den här hobbyn, så får man ha lite folkmassa, annars dör det ut...
  9. ellac

    Bromsar bak Westfield / VW golf

    Jag körde med Golf 4 ok ok hållare och de passade i mina westfield uprights. /Calle
  10. LUPUS

    Caterham clone med B230FK

    Fråga ut i cyber rymden Min bil har blivit lite lättare sedan besiktning och troligen blir det E85 snart (tar det 5 min att modifiera) . detta ger några få kronor lägre skatt skall man passa på att få in det räcker det då med en " A2 " för att få T12BF.
  11. Tack för en trevlig banåkningshelg.😊
  12. Coola kit. Den där ferarri replican var fin men jag gillade också den där mx250c coupen som byggs på miata. http://www.tributeautomotive.co.uk/mx250.html
  13. Hej! Jag körde med min haynes roadster för första gången på en bandag så har inte mkt att jämföra med. Hade dock väldigt trevligt! Jag körde i grupp C. Tyckte att killarna i lotus klubben var väldigt trevliga trots att jag var rädd att dom skulle se ner på oss locostare! Det var någon lotus bil som aldrig flytta på sig men jag tyckte det funka bra. Låg på 1.04 - 1.05 tider. Hur fort gick det i grupp B? Min tjej körde i grupp D. Hon fick åka med en instruktör i hans lotus och dom var henne väldigt behjälpliga under hela dagen. Väldigt proffsigt! Utan att veta mer hur det brukar vara tyckte jag det var jäkligt lyckat upplägg! Hade velat kört fler varv bara. Ingen som lägger upp bilder? /Martin
  14. Frena

    Liten ratt typ gokart

    Hej, I väntan på att hitta rätt bil att köpa till mig själv så bygger jag på lillemans "lådbil" och är på jakt efter en ratt. Någon som har en gammal ratt från gokart eller liknande liggandes hemma i garaget så köper jag gärna. Skicket spelar ingen större roll, men den bör inte var över 30 cm i diameter. Tack!
  15. ok, tack för ett så snabbt och utförligt svar! 🙂 kitet finns här, både som täckt och öppet http://www.tributeautomotive.co.uk/250swb.html
  16. Jari

    Caterham clone med B230FK

    Den borta vid Ö&B, Willys. Det var den närmaste Besikta jag hade hemmavid, hade ju kunnat ta någon annan station också. Priset jag fick på mail från teknikern var visserligen 1200kr, men det kan ha varit gamla priser. Men det spelar mindre roll, bara jag får koden inskriven i papprena.
  17. Jörgen

    Caterham clone med B230FK

    är det på besikta vid LL? Priset var ju överkomligt.
  18. martin_ts

    Nya Haynes boken av Chris Gibbs

    Hej! Det finns en bok kvar. Stor efterfrågan. Vill ha 400kr för den! /Martin
  19. guldgroda

    Nya Haynes boken av Chris Gibbs

    @martin_ts har du fortfarande boken till salu?
  20. vedde

    Bromsar bak Westfield / VW golf

    Tack, hade du Sierra hållare och passade de rakt av? Skickat från min SM-G960F via Tapatalk
  21. Christer J

    7ul1us S7 med saabturbo

    Blir glad av att se just de där detaljerna fixas till. Hälsningar Christer Edit, fast jag vill se den korta spaken igen 😂
  22. Jörgen Granberg

    7ul1us S7 med saabturbo

    https://www.ebay.co.uk/itm/6M-U-type-Door-Rubber-Seal-Trim-Strip-Seal-Roll-for-Car-Motor-Truck-Van-UK/152992883483?hash=item239f16231b%3Ag%3A-ZQAAOSwRyda3GoK&_sacat=0&_nkw=rubber+u+trim+6m&_from=R40&rt=nc&_trksid=p2334524.m570.l1313.TR4.TRC1.A0.H0.Xrubber+u+trim+6m.TRS0 Exakt den där köpte jag. Den har en liten tejp på insidan på ena sidan så den fäster kanske lite bättre än de utan. Den passar inte på material tjockare än 3mm. Finns uppsjö av olika U-lister på ebay.co.uk om man söker på "rubber U trim"
  23. Jari

    Caterham clone med B230FK

    Efter lite inspirerande snack om T12BF under Kinnekulle, har jag idag varit i kontakt med tekniker på Besikta om hur jag skall gå tillväga för att få detta på min bil också. Det enda jag behövde göra är att få en ny registreringsbesiktning, kallad A2 för att få T12BF. Så nu är en ny registreringsbesiktning bokad till 13/9!! Kostar visserligen 1599kr, men det kan vara värt att slippa den årliga besiktningen!
  1. Load more activity
×