Jump to content

All Activity

This stream auto-updates     

  1. Today
  2. Hej, någon som har erfarenheter av ett företag på Nord Irland som säljer renoverade Rover V8 mototer komplett med LT77 vx-lådor?? www.jrv8.co.uk De har en snygg hemsida och verkar seriösa, men ska man beställa en drivlina av dem eller var hittar man en Rover V8 och låda?
  3. Pedal box

    up
  4. Yesterday
  5. SuperSonett

    Jag fastna på helt plan väg , med diffbroms , fick lägga i 4:an och smälta mig ner till cementen.
  6. SuperSonett

    Jag provade nankang ns2r förra vintern. Inte alls bra på snö de heller 🤣
  7. SuperSonett

    Är det bara jag eller funkar r-däcken dåligt i snö. Kanske dax att titta på nya ! Någon som åkt på lågpris märkena nakang https://www.r-dack.se/epages/r-dack.sf/sv_SE/?ObjectID=1626925&ViewAction=ViewFaceted&FacetValue_CategoryID=1626925&FacetValue_Manufacturer=Nankang&FacetValue_PreDefString_sv_64448821=195&CurrencyID=SEK&CurrencyID=SEK&FacetRange_ListPrice=&FacetRange_ListPrice=
  8. WWv.187.se

    Håll mig gärna uppdaterad om hur växellådan känns och upplevs. Jag har ingen erfarenhet av Tracsport, men det ser bra ut. Tror ingen vill lova att det håller med mycket vrid i T9-lådorna. De är på gränsen även med vassare 2,0 sugmotorer.
  9. Wingnut

    Tack, rören för taket kommer på efter helsvetsningen av ramen. Ska göra en tube roller för de långa krökarna, och en ny 45 mm trissa för de snävare böjarna i den riktiga rörkrökaren. Hade tur på skroten o hittade en 125 mm alu-stång. 1 meter a 35 kilo, kan alu kallas lättmetall i alla lägen???? Än så länge får jag i motor/låda i ett stycke, hoppas det håller sig så.
  10. WWv.187.se

    Det blev SPC eller Tracsport som de heter, skulle inte förvåna mig om det är samma fabrik som bygger prylarna. Vet att många har samma erfarenheter som mig, men engelsmän alltså, de flesta jag pratat med, när jag nämner turbo slutar de konversera, så nu sa jag att jag hade en Duratec men det är inte så mamma har uppfostrat mig
  11. Wingnut

    Ser bra ut - gött jobbat. Det är ju bra att tänka att man skall kunna demontera senare - jag tänkte en del men hade nog en del tur också för det handlade om max 5 mm att kunna dela motor o växellåda på plats - men gick vägen.
  12. WWv.187.se

    Haha - skall glida förbi och skaffa en dunk :) Tack!
  13. WWv.187.se

    Skoj! Vems drevsats blev det? BGH, Quaife, 3J?
  14. WWv.187.se

    Swedol, och inte poo utan schampo skall det vara
  15. Wingnut

    .... och samma sak fast i datorn....... där det finns kylare/fläktkåpa/fläkt Spal 14 eller 16 tum, har bra erfarenhet där, 28 ampere motsvarar mycket luft.
  16. Wingnut

    Nu är framänden punktad och klar, riktigt skönt, bara helsvetsningen kvar. På bilderna syns: Flipfrontgångjärn, kommer att sitta längst fram, inuti en "splitter", på plan mark funkar det med 2 cm tillgodo. Oljefiltret går fritt från ramen, bara tur att det blev så. Den här motorn är unik med hur idiotiskt långt bort från motorn filtret sitter, de flesta är tvungna att sätta en adapter. Gott om plats för rattstång och grenrör. Brygga som håller ihop överdelen av maskinrummet, kanske overkill men känns OK. Återanvänder framvagnsbalken i alu i och med att jag använder fram/bakvagn som dom är. Bak är 3 stag justerbara, fram är cambern justerbar original, lade till 5mm justering i övre fästena för caster, med brickor. Servopumpen byts ut mot en Astra elhydraulisk pump. Och i slutändan kommer fördelarna (en per topp) att strykas för Coil On Plug istället. När pumpen och fördelarna är borta, öppnas möjligheten med en singelturbo, är sugen på det, har aldrig gjort en turbomotor förut. Med 0.3 bar ladd hoppas jag det fortfarande är besiktningsbart, ungefär som Volvo 940 LTT. Eller hur?
  17. Kanske inte typisk växellåda för en sjua men finns ju duktiga kreatörer här :) Postnord har spräckt kåpan under transport (se bilder) och vägrar medge att dom har gjort fel och någon som helst ersättning. Alla delar från kåpan finns så bör inte vara ett jättejobb att svetsa ihop den. Den härstammar från A4 -99 2,5L TDI 6-vxl DQS. Passar bra till mittmotobygge såsom GT40, Ultima osv Den finns i Alingsås och helst avhämtas - är i Göteborg dagligen så kan ta med den dit. Frakt kan ske efter överenskommelse och köparen swishar i förskott total betalning (växelåda + frakt) Säljs på Tradera: https://www.tradera.com/item/343475/300569688/audi-vaxellada-01e-dqs-6-vxl Utropspris: 100 kr
  18. Lämna oss nu inte här Pär @steel utan fortsätt att uppdatera oss - även med andra bra grejer som din solcellsanläggning (jätteintressant - nästan så min flickvän blir medlem )
  19. WWv.187.se

    Kraftschampoo - är det från Swedol eller vilken leverantör?
  20. WWv.187.se

    Helrenoverar växellådan Ser rätt ok ut faktiskt, några synkringar nötta Det blir Ny alu låda Nya lager Nya synkringar Semi helical drevsats med bättre utväxling och lite V6 heavy duty prylar inte locost alls, men nu skall den palla 300 gotlandsruss Inte för att man ser det på bilderna, men kraftschampoo är fantastiskt, blir som nytt
  21. Göra gjutform av bitumenmatta?

    Om du bara ska ha den böjd i ett plan är det enklast och ta en tunn plåt och böja mjukt. Du kan även bocka plåten på kanterna och få ett snyggt överfall som avslut. Så gjuter man på insidan av plåten och får en snygg A-sida utåt där det syns.
  22. Hej, LUPUS. Nej, just nu är det en blandning. Instrument panelen blev flipperspel.... Helst skulle man väl plocka bort allt, men backspeglar och fönsterhissarna styrs av Canbus såvitt jag förstår. Får reda ut det senare, måste ju även få till display med batteristatus osv. Byggbesiktning först. Mvh Pär
  23. Last week
  24. Göra gjutform av bitumenmatta?

    Värm med varmluftspistol och böj till en Biltema plastskiva och klä med nåt material, eller deras kolfiberfolie.
  25. Göra gjutform av bitumenmatta?

    Helt klart gips eller likn till huven men jag va lite otydlig i mitt inlägg :) för jag tänkte testa och göra överdelen till kardantunneln i plast. tänkte grejsa till den lite mer än bara en platt skiva men jag kanske får fundera lite till.
  1. Load more activity
×