Jump to content

All Activity

This stream auto-updates     

  1. Yesterday
  2. Har svetsat fast framvagnen med Vito ramskenor. 2mm plåt som förstärkningar. Sitter nog fast nu. Fästen till front. Tycker mina svetsar blir sämre med åren, ser sämre. Dessutom är skärmen lite dimmig på nära håll. Blir klarare när jag är längre ifrån. Knepigt. Mvh Pär
  3. Solcellspark

    Ja, det har du nog banne mig rätt i !! Får nog kravla mig upp igen, helvete att plocka alla tegelpannor. Mvh Pär
  4. Christer, Diablon är lagd på is. Sålde motor och låda. Chassiet snart söndersågat. Kaross till salu. Mvh Pär
  5. Tack för svar. Då får det bli originalet. Skickat från min EVA-L09 via Tapatalk
  6. Ursprungskontroll

    Du måste skicka in originalet, jag försökte med bevittnad kopia. Men det gillades inte. /bengt
  7. Solcellspark

    Tror du skulle vända dina plåtar helt åt andra hållet. Som klaffar på en flygplansvinge. Den roterar väl medurs sett framifrån?
  8. Last week
  9. Lupus, det var exakt det som var en väldigt stor anledning till byte av inriktning. Nu är ju allt runtomkring färdigt 😊 Sedan är det inte säkert att det blir klart till hjul.....😀 Mvh Pär
  10. Westfield Zetec Turbo

    Nu är ramen tom igen. Ska fixa lite småsaker och svetsa sånt jag inte riktigt har kommit åt. Ska även svetsa in några förstärkningar här och var vilket är en förutsättning att få nyttja dispansen jag fått. Sen är det målning som gäller. Har inte riktigt bestämt mig än, antingen pulverlack, eller rolla alt spruta PUR15 eller motsvarande lack. Synpunkter någon?
  11. Har tänkt att göra min ursprungskontroll snart och undrar om jag ska skicka in originalet på sfro 1 pappret eller ska jag ta en kopia och vidimera den? /Janne Skickat från min SM-T235 via Tapatalk
  12. Mersa bytet är nog en jädrigt bra idé , nu kommer du få pilla med det roliga el fixet direkt , utan att pilla med passform av plastdelar inredning. Klar till hjul !
  13. Solcellspark

    Vindsnurran på plats förra helgen. Besvikelse, måste nästan vara storm för att den ska snurra. Har försökt lågvindsanpassa den men inte lyckats fullt ut. Hmmm Mvh Pär
  14. Min seven resa

    Jag skall sätta sök robotarna på att leta efter begagnat 👍 Måste nog ändå svetsa ett , detta så snyggt ut
  15. Hej, micklat med framvagn. Kapade loss C5 framvagnen från Diablochassiet och har anpassat det mot El Vito. Tunn höghållfast plåt, skit att svetsa i, grövre plåten i balkarna bättre. Försöker bränna ihop alla plåtar i balken. Måste nu sy ihop allt med rambenen. Mvh Pär
  16. Spyder VX

    Idag vägdes bilen i samband med hjulinställning. Just nu ligger vikten på 628 kg men ska väl dit en 30kg till som ska dit, så 660kg hoppas jag att det landar på utan förare. Viktfördelningen blev 39/61% fram/bak. Blir mappning om någon månad och håller på med fästen för strålkastare,blinkers och baklampor. Väntar även på mina skärmar som är under tillverkning. Det va allt för denna uppdatering. Skickat från min SM-T235 via Tapatalk
  17. MB Seven bygge

    Har varit ute i garaget och plasmaskurit lite fästen till dämparna fram, då bilden togs höll jag på och kolla vinkeln på dämparna, jag fick det till 36 grader och det känns ok. Så nu ska jag kolla upp längden på bussningarna i dämparna innan jag svetsar dit fästerna.
  18. Kan ju bli en rätt bra sleeper med 400 kw 🤣
  19. 92 GTR

    Det kommer att bli gööööörbra!
  20. Wingnut

    Bakramen har vart under uppbyggnad ett tag nu, har gjort 12 av 20 konsoler för bärarmarna. Övre hyllplan i bagaget. Demonterbar brygga, svårt att få in slutväxeln annars.... Passar på att slå ett slag för krysslasern, rundstrålande horisontal + en vertikal linje, kombinerar den med en app på telefonen där det är annat än 90 grader. Några av bärarmsinfästningarna.
  21. Triumph Spitfire Mk3 1970

    Ford 1600 Duratec/sigma. Den är lätt, kraftfull, modern och enkel att få delar till Nytt, är en utmaning, men varför nytt? Köp en nedmonterad bakvagn och byt alla bussningar/lager/slitdelar. Till en sådan ombyggnad och med de vikterna du siktar på finns det bara ett kommersiellt alternativ i mina ögon till att bygga själv: Miata-delar. De hittar man bäst i England. Nej, till de vikterna du har finns det inget som passar från personbilar. Miata, BMW, ... de blir alla för tunga. Men varför inte gå på Wilwoods? De är riktigt bra och lätta. Jag har ett par fram på min MX5'a NC. De är lätta och fina och biter som satan!
  22. 92 GTR

    Tror det tagits ett beslut , får bli 1957 93a framskärmar. De har högre hjul hus än 92 och däcken kan svänga ut i det hålet alla moderna bilar har. Svider lite i 92 hjärtat men jag tjänar minst 5 cm per sida. Det är f... att packning av delar skall gå före design . Det hade ALDRIG hänt i Italien Ni får tänka in en kromad nav kapsel här
  23. 👍Bara att ta fram vinkelslipen, janke5 ! Mvh Pär
  24. Tänk om det gick så där lätt att få bort 22kg på bilen haha Skickat från min Z Pro via Tapatalk
  1. Load more activity
×